חשד לדליפת חומרים מסוכנים ממפעל בקיבוץ ברמות מנשה, לא הרחק מחיפה: תקלה במהלך תהליך הייצור במפעל "זהר דליה" לחומרי ניקוי בקיבוץ דליה הובילה לתגובה של חומרים כימיים, שיצרה עננה רעילה. מעל המפעל נראתה עננה בצבע צהוב-כתום. שלושה עובדים נפגעו באורח קל עקב נשימת החומר וטופלו במקום על ידי גורמי רפואה. בהמשך דיווחו בכבאות כי השיגו שליטה מלאה על האירוע.
תושבי דליה נקראו להסתגר בבתים בעקבות דליפת החומרים המסוכנים. בדליה פונו מפעלים ונחסמו צירי כניסה לקיבוץ. צוותים רבים מתחנת עפולה הגיעו למקום וכן יחידת הניטור והטיפול בחומרים מסוכנים של מחוז צפון.

1 צפייה בגלריה
פטריית עשן מדליפת חומרים מסוכנים ממפעל בקיבוץ דליה
פטריית עשן מדליפת חומרים מסוכנים ממפעל בקיבוץ דליה
ענן צהוב מעל דליה
כעבור כחצי שעה נמסר מהכבאות כי האירוע בשליטה. גם מזכיר הקיבוץ אבי נווה מסר זאת בריאיון לאולפן ynet, ואמר כי למיטב ידיעתו זו הפעם הראשונה שאירוע כזה התרחש במקום. איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו, הגיע אף הוא למקום כדי לפקח על הפעילות. ממועצת מגידו נמסר כי "האירוע לקראת שליטה וביתר היישובים במועצה כרגע נמשכת השגרה".
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "בסביבות השעה 10:00 דווח מהמפעל על תקלה שאירעה בתהליך הייצור. בנוסף, המשרד קיבל הודעה מכוחות החירום האמונים על הטיפול, בהם כבאות והצלה. כונן המשרד יצא לאירוע באופן מיידי על-מנת לסייע לכוחות החירום ולבחון את נסיבות האירוע. על-פי העדכון מכבאות והצלה, האירוע בשליטה. המשרד להגנת הסביבה יתחקר את האירוע ואת הנסיבות שהובילו לתקלה, ויפעל בהתאם לממצאים".