אחרי שהסיר את ההגבלות על תרומות דם של הומואים, השר הממונה התייצב לעשות זאת בעצמו כפי שהתחייב: שר הבריאות ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ תרם הבוקר (יום ב') דם בתחנת מגן דוד אדום בירושלים. "אני שמח ואפילו נרגש כי עד עכשיו לא יכולתי לעשות את הדבר הזה", אמר השר אחרי שהחלטתו לשנות את ניסוח השאלון לתורמים נחשפה ב-ynet.
עם כניסתו לתפקיד במשרד הבריאות, החליט הורוביץ להסיר לחלוטין משאלון תרומת הדם של מד"א את השאלה בנוגע לקיום יחסי מין בין גברים ובכך להתיר באופן גורף לגברים הומואים לתרום דם - ללא קשר למועד האחרון שבו קיימו יחסי מין.
2 צפייה בגלריה
שר הבריאות הורוביץ תורם דם
שר הבריאות הורוביץ תורם דם
שר הבריאות הורוביץ תורם דם
(צילום: משה חרמון, לע"מ)
2 צפייה בגלריה
שר הבריאות הורוביץ תורם דם
שר הבריאות הורוביץ תורם דם
(צילום: גיל יוחנן)
עד עתה יכלו הומואים לתרום דם רק אם התחייבו שלא קיימו יחסי מין עם גברים אחרים ב-12 החודשים שקדמו למועד התרומה, וזאת בניגוד לנשים וגברים הטרוסקסואלים שיכולים לתרום דם בכל עת אם הם עומדים ביתר הקריטריונים של מד"א.
"עד עכשיו לא יכולתי לעשות את האקט הזה של הצלת חיים, כי בשאלון הייתה התייחסות שמנעה ממני לעשות את זה בגלל השאלה על גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים ואני משתייך לקהילת הלהט"ב", אמר השר הורוביץ במהלך הכנסת העירוי ללקיחת דמו.

"הולכים לעשות גם פונדקאות לגברים"

הורוביץ ציין עוד: "אמרתי ביום הראשון שלי לתפקיד שאני רוצה לבטל את האיסור הזה. באתי להראות שאני בעצמי תורם והדם שלי שווה בדיוק כמו כל בן אדם אחר, והנטייה המינית והמין שלי והחיים האישיים הם לא רלוונטיים לעניין הזה ואני יכול לתרום דם כמו כל בן אדם אחר במדינת ישראל, והעובדה שאני שר בריאות על אחת כמה וכמה.
"זו הזדמנות להזכיר שתרומת הדם שלי ובכלל וביטול האיסור לתרומות דם להומואים זה חלק מהאג'נדה שלי לשוויון זכויות בקהילה. אנחנו הולכים לעשות גם פונדקאות לגברים. את כל זה אנחנו עושים כחלק מתפישה של שוויון כמו תרומת הדם הזו וביטול האיסור המפלה על תרומות דם להומואים. האפליה וההשפלה שייכים לעבר וצריך לגמור עם האפליה הזו. לכל בן אדם יש זכות שווה, ובמקרה הזה הזכות להציל חיים לעצמו או למישהו אחר".
לסיכום דבריו אמר שר הבריאות: "עד עכשיו אנשים כמוני לא יכולנו לעשות את זה וכשהתבקשתי בעבר לתרום דם אמרתי שאני לא יכול וזו הייתה סיטואציה מאוד משפילה. בדיוק כמו שביטלו את האיסור על תרומת הדם של אתיופים או מקבוצות אחרות, הגיע הזמן שגם קהילת הלהט"ב תתרום דם באמצעות שאלון בטוח".