זוועה בדרום: בת 17 נמלטה מרהט לאחר שנאנסה בידי בן משפחתה, אך קרובי משפחתה שאיתרו אותה בבאר שבע ניסו לרצוח אותה. לאחר שאחיה דקר אותה היא העמידה פני מתה, וזחלה בכוחותיה האחרונים לכביש, שם הזעיקה עזרה. הצהרת תובע הוגשה נגד קרובי המשפחה, ומחרתיים (חמישי) צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום.
המשטרה אספה ראיות נגד אחיה של הנערה ושלושה מקרובי משפחתה, בשנות ה-20 לחייהם, החשודים במעשה, ועצרה קרוב משפחה נוסף, בשנות ה-40 לחייו, בחשד כי אנס אותה באירוע אחר. המשטרה הגישה הצהרת תובע הוגשה נגד כל המעורבים, כולם תושבי העיר רהט, לפיה יש די ראיות להגיש נגדם כתב אישום ומעצר עד תום ההליכים.
1 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
במשטרה אספו ראיות נגד אחיה של הנערה ושלושת קרובי משפחתה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בתחילת חודש מאי, בשעות הערב, התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה מאזרח שהבחין בנערה שנמצאה פצועה באזור נחל פורה, רגעים לאחר שזחלה לכביש כדי להזעיק עזרה. צוות מד"א שהוזעק למקום הבחין בצעירה כשהיא סובלת מחבלות קהות ופצע דקירה שלא חדר את העור. הם פינו אותה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב בינוני כשעל גופה סימני חתכים ודקירות.
לפי החשד, אחיה של הצעירה חטף אותה בבאר שבע, תקף אותה לפני שהעלה אותה לרכבו יחד עם קרובי משפחה אחרים, והסיע אותה לרהט. בסמוך לעיר, או בעיר עצמה, החליט האח לרצוח את אחותו ודרש זאת מאחד מקרובי משפחתו. כשהוא סירב, לקח האח סכין ודקר את אחותו בצווארה.
עם קבלת הדיווח על האירוע, פתחה תחנת רהט בחקירה והחלה בגביית עדויות ואיסוף ראיות וממצאים בזירה. החוקרים הצליחו לאסוף ראיות נגד אחיה של הנערה ושלושת קרובי משפחתה, בחשד כי חטפו אותה מהעיר באר שבע ברכב, ונסעו לאזור שמורת פורה, שם ניסו לרצוח אותה בדקירות סכין בכל חלקי גופה.
"במקרה זה לא הסתיים ברצח, אך ורק בגלל שהקורבן העמידה פני מתה. כשהוא עזב, היא בכוחותיה האחרונים זחלה לאן שזחלה ואותרה על ידי אזרחים", אמר נציג המשטרה בדיון להארכת מעצרו של האח.
עם התפתחות החקירה עלה חשד כי הנערה אף נאנסה על ידי קרוב משפחתה, באירוע שהתרחש כשבועיים לפני חטיפתה. בעקבות התקיפה המינית היא החליטה לעזוב את העיר רהט ועברה להתגורר בעיר באר שבע. העובדה שהחליטה על דעת עצמה לעזוב את המשפחה גרמה לקרובי משפחתה להחליט לפגוע בה, שכן מגורים של אישה לבדה עומדים בניגוד למסורת, והעובדה שעשתה כך ללא אישור ראש המשפחה מהווה פגיעה נוספת. קרוב נוסף, כאמור, נעצר בחשד לאונס.