שמי דני אלגרט, סגן ניצב בדימוס במשטרת ישראל בעל עיטור המופת, מחנך ורכז היסטוריה, מורה לאיסלאם ומדינות המזרח התיכון בתיכון מקיף י' בראשון לציון ובעל תואר במשפטים. אחי, איציק, נחטף מניר עוז בשואת 7 באוקטובר לאחר שנורה בידו; גיסי אלכס דנציג נחטף מניר עוז בשואת 7 באוקטובר; אחותי רחל דנציג נלחמה על דלת הממ"ד במשך 9 שעות מול מחבלים בזמן שנכדותיה יחד איתה והמחבלים יורים לעברם דרך הדלת; בעלה של אחייניתי חיסל ארבעה מחבלים והציל את משפחתו. ביתם נשרף כליל.

2 צפייה בגלריה
ח"כ יולי אדלשטיין בועדת חוץ וביטחון
ח"כ יולי אדלשטיין בועדת חוץ וביטחון
אדלשטיין, ומולו דני אלגרט. "אצלי בוועדה לא ידברו עם טלאי צהוב"
(צילום: ערוץ כנסת)
העימות שלי השבוע בוועדת חוץ וביטחון עם ח"כ יולי אדלשטיין פורסם בין היתר באתר זה, וכעת אשמח להשיב. מר יולי אדלשטיין, בעקבות דרישתך ממני להסיר את הטלאי הצהוב בוועדת החוץ והביטחון וסירובי לעשות זאת אני פונה אליך במכתב זה. שמעתי את דבריך בערוץ 7. אתה שחצן, יהיר, מזלזל ומשווה את שואת אוקטובר להפגנה של עולים חדשים ולהתנתקות. בשני המקרים לא נהרג או נחטף אף אדם. "אח או לא אח"? אז ככה, אני מלמד שואה 6 שעות בשבוע ומחנך את הדור הצעיר את זיכרון השואה שעבר עם היהודי במלחמת העולם השנייה.
הטלאי שאני עונד אינו בא "למחוק את זיכרון השואה" או לאיים עליך, ובטח לא לבזות את השואה. להיפך, אני מעצים אותה ושם אות על סדר היום כאסון הגדול ביותר שקרה לעם היהודי. הגדרת המילה שואה מתייחסת להרס, חורבן משמעותי שעובר על עם.
הצביעות בגישתך בולטת על רקע הסובלנות שלך מול חבריך הפוליטיקאים, בהם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, שענד בעצמו בדיונים במטה בניו יורק את הטלאי הצהוב.
2 צפייה בגלריה
גלעד ארד
גלעד ארד
צביעות? ארדן עם הטלאי הצהוב, באו"ם
(צילום: TIMOTHY A. CLARY / AFP)
נכון, השואה הייתה בקנה מידה אחר. היא התרחשה כאשר אין לעם ישראל מדינה או צבא. שואת אוקטובר התרחשה במדינת המקלט של העם היהודי, כאשר אתה כיהנת כיו"ר ועדת חוץ וביטחון. במשמרת שלך אירע האסון הגדול ביותר מאז קמה המדינה, אסון שהוא בכל קנה מידה שואה למי שעבר אותו פיזית.
"מר אדלשטיין היקר, אמשיך לחנך וללמד את הדורות הבאים לזיכרון השואה, כדי שלא יעשו בו שימוש נלוז כמוך"
אגב, אין לי מושג מהי ההיסטוריה המשפחתית שלך מעבר להיותך אסיר ציון ולדבריך בן לניצולי שואה. מה שברור לי זה שאתה עשית ועושה שימוש בכך לצורך קידום הקריירה הפוליטית שלך, וזהו בעצם "כרטיס הביקור" שלך, כפי שהצגת אותו בוועדה והשתמשת בו כדי למנוע ממני לדבר.
מר אדלשטיין היקר, מי שמך לשומר זיכרון השואה מעבר לדלת אמותייך? האם יחסך לשואה הוא קנה המידה הבלעדי לזיכרון השואה? לעניות דעתי, ולצערי, התנהלותך הפוליטית על רקע זיכרון השואה והיותך אסיר ציון מבזות את השואה ואת אסירי הציון. אמשיך לחנך וללמד את הדורות הבאים לזיכרון השואה, כדי שלא יעשו בו שימוש נלוז כמוך.
דני אלגרט הוא אחיו של החטוף איציק אלגרט. איציק, יחד עם 133 חטופים אחרים, מוחזק בשבי חמאס כבר 146 ימים.