עו"ד ששי גז, פרקליטו של החשוד ברצח היזם אלדד פרי, הביע הבוקר (יום ב') ביטחון כי מרשו ישוחרר בסיום חקירתו: "מרשי כופר מכול וכול בכל האירוע. הוא נעלב מהמעצר, הוא כועס וזועם. לא די שלקחו לו את כסו, היום גם עצרו אותו ומחשידים אותו ברצח שאין לו שום קשר אליו. אני בטוח ומשוכנע שחוץ מכותרות לא יישאר דבר", אמר עו"ד גז בריאיון לאולפן ynet.
2 צפייה בגלריה
החשוד ברצח היזם אלדד פרי
החשוד ברצח היזם אלדד פרי
החשוד ברצח היזם אלדד פרי
(צילום: יריב כץ )
שבועיים אחרי שפרי נורה למוות ליד בית כנסת בעיר רחובות, עצרו אתמול אנשי היחידה המרכזית במחוז מרכז של המשטרה תושב ראשון לציון בן 64 בחשד למעורבות ברצח. בנוסף עוכבו לחקירה שבעה בני אדם. במגבלות צו איסור הפרסום על החקירה, ניתן לציין כי החשוד רכש שתי דירות בפרויקטים של פרי. השופט טל ענר, שהאריך את מעצרו של החשוד ב-10 ימים, ציין בהחלטתו כי "מדובר בחשד בעוצמה גבוהה יחסית".
לדברי עו"ד גז, "כל שופט שמחליט לעצור ברצח חייב לומר שיש את כל הראיות, אם לא אז הוא היה משחרר. כבר בדיון אתמול אפשר היה לראות שיש בעיה עם הראיות. אם האיש הזה הוא החשוד העיקרי והיחידי, למה הם ממשיכים לחקור עדיין כיוונים נוספים? המנוח חייב למרשי ערבות אישית. כלומר מרשי הוא האחרון בעולם שירצה שהוא ימות".
- אולי הוא ידע שגם ככה לא יהיה כסף? "הכול לא מתאים לתמונה של רוצח. לא הגיל, לא האיש, איש שחי חיים הכי נורמטיביים. התברר שגם המשטרה ממש לא בטוחה בעצמה בכיוון הזה של החקירה. מדובר באדם ללא עבר פלילי, קשה להעלות על הדעת בכלל שזה הכיוון אבל נחכה ונראה. אני משוכנע ובטוח שהאיש חף מפשע ולא ביצע את העבירה".
2 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
אלדד פרי וזירת הרצח ברחובות
(צילום: עמית שעל, נדב אבס)
- חוקר היחידה המרכזית אמר בדיון "הוא החשוד מבחינתנו, הוא זה שלחץ על ההדק ויש לנו פסיפס של ראיות טכנולוגיות שמוכיחות שהחשוד היה בזירה לפני וגם כנראה ביום הרצח". "מה שהיה לו לעשות שם זה הכול בחקירה שאי אפשר היום לפרסם אותה כי לנו איסור פרסום. זה די מצחיק שהמשטרה מוציאה צו איסור פרסום על פרשייה והיא כל הזמן מדליפה דברים. אני מניח שמה שיש להם טכנולוגי הוא מאוד רחוק מלקשור אותו ממש לזירת האירוע עצמו. יכול להיות שזה משהו מסביב, עבר שם באזור או דברים מהסוג הזה. קשה לי כרגע לנחש מה הדבר הזה".
- הרצח אירע ביום שישי בבוקר בשעה מאוד מוקדמת. בהתחלה מרשך טען שהוא היה בבית, אחר כך זה פתאום השתנה. "אני לא אכנס לפרטי הגרסה שלו כי זה אסור לנו בגלל צו איסור פרסום. אני רק אומר שגרסתו היא מאוד סבירה ומאוד הגיונית, ואני בטוח שבתום העשרה ימים האלה האיש ישוחרר. אמר לי עורך דין אזרחי שטיפל בעניין שלמעלה מאלפיים איש רצו להרוג את האיש הזה, המנוח הזה. אז אני חושב שצריך להמתין ולראות מה קרה שם באירוע".

איש העסקים, בן 44 במותו, הגיע בשעת בוקר מוקדמת לתפילה בבית כנסת בדרך מרדכי בשיסט ליד הכניסה לחווה החקלאית ברחובות. רוכב אופנוע שהמתין לו מחוץ למקום ירה לעבר רכבו מטווח קצר ונמלט. צוותי מד"א ניסו לבצע פעולות החייאה בפרי, אך מותו נקבע בזירה.
מאז הרצח פועלים בימ"ר מרכז מסביב לשעון כדי לפענח את מותו של היזם שאימפריית הנדל"ן שלו קרסה בשנה שעברה. החוקרים עברו על תיקי המודיעין וניסו לבדוק אם פרי היה מאוים על ידי גורמים עברייניים, אם היה חייב כספים או אם מדובר באנשים שקרסו כלכלית בעקבות הסתבכותו של פרי בעסקיו.
גופו של פרי היה מנוקב במספר רב של קליעים. לפיכך, אחת ההשערות של החוקרים היא שמדובר באירוע אמוציונלי. במקביל לבדיקות שנעשו מול עבריינים ואנשים בשוק באפור, החוקרים מבקשים לבדוק למי עוד היה רצון לפגוע בפרי בצורה כזאת. בשל כך נבדקים גם כל המעגלים של הלקוחות שנפגעו מקריסת החברה שהייתה בבעלותו.