תושבים רבים ברחבי הארץ חשו אמש (שבת) רעידת אדמה, בשעה 23:36. הרעש, דרומית לכינרת, הורגש בעיקר בצפון - אך גם על ידי תושבים רבים במרכז הארץ ובדרומה. הרעידה הורגשה גם בירדן. על פי המכון הגאולוגי בישראל, עוצמת הרעש הייתה 3.7, והוא התרחש בעמק בירדן, 16 ק"מ צפונית-מזרחית לבית שאן. לפי המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני עוצמת הרעש הייתה מעט חזקה יותר, 4.1, ועומקו כ-2 ק"מ מתחת לפני הקרקע. מאזור עפולה, וכנראה גם מבית שאן, הופצו סרטונים שבהם נשמעו אזעקות מקומיות שהתריעו מפני רעידת האדמה - ובהן נקראו תושבים לצאת מבתיהם. לא דווח על נפגעים או על נזק.
1 צפייה בגלריה
רעידת אדמה המכון הסיסמולוגי האירופי ים תיכוני
רעידת אדמה המכון הסיסמולוגי האירופי ים תיכוני
מוקד הרעש
(צילום: EMSC)

"הרגשתי שוב רעידת אדמה חזקה. הספה זזה. תחושה של חוסר אונים", סיפרה ל-ynet דנה, תושבת נהריה. תושב נצרת סיפר: "הבית זז. הייתי מול המחשב והכיסא רעד". במייל האדום של ynet התקבלו דיווחים של תושבים מרחבי הארץ שחשו את הרעש, רובם כאמור מאזור הצפון. בין היתר התקבלו דיווחים על הרעש מנהריה, כפר תבור, חיפה, נוף הגליל, עפולה, עמק הירדן, קריית אתא, טבריה וצפת. בנוסף התקבלו דיווחים גם מתושבי ערים דרומיות יותר - מנתניה, הרצליה, תל אביב, ואף מבאר שבע.
מתן קולומבוס, מכפר תבור, סיפר: "ישבנו בבית עם כל המשפחה. השולחנות רעדו כמה שניות. לקחתי את הילדים ויצאנו החוצה. חיכינו קצת וחזרנו. זה היה קצר אבל מאוד מורגש. שני שולחנות ממש זזו, אבל לא נשברו. זה היה מאוד מורגש". הרעידה הורגשה היטב גם באזורים שונים בעיר חיפה, בהם אזור הכרמל ושכונת רוממה. "קצת לאחר השעה אחת עשרה וחצי בלילה, כל הבית רעד. הקירות זזו. זה היה מפחיד", סיפרה צעירה בת 22 מחיפה.

עזרא פרי, תושב בית שאן, סיפר שקצת אחרי השעה 23:30 בלילה הורגשה הרעידה בעיר ותוך דקות "התעוררו כל הוואטסאפים של תושבי העיר ועשרות תושבים התחילו לכתוב, האחד אחרי השני". לדבריו, "גם אני הרגשתי את הרעידה שקרתה. אף אחד לא דיווח על נזק שקרה לו".
בפיקוד העורף רעננו בעקבות הרעש אמש את ההנחיות להתנהלות בזמן רעידת אדמה: • השוהים במבנה - אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים. • השוהים בחוץ - יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם. השוהים בקרבת חוף הים - יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות או לעלות לקומה רביעית ומעלה, מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. ניתן להסתייע בשילוט המורה על דרכי המילוט אל אזורי הכינוס המסומנים. הנוסעים ברכב - יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.
פורסם לראשונה: 23:44, 22.01.22