האלימות בחברה הערבית: צעיר בן 27 מירושלים נמצא הבוקר (שישי) ללא רוח חיים בבית ששכר בעיר טייבה שבשרון. צוות מד"א קבע את מותו, במשטרה חושדים שהוא נרצח על רקע סכסוך בין עבריינים. טרם נעצרו חשודים. מתחילת השנה נרצחו 20 בני אדם בחברה הערבית - בדיוק כמו בתקופה המקבילה אשתקד. רק מקרה אחד פוענח.
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בטייבה
זירת הרצח בטייבה
זירת הרצח בטייבה
במשטרה חושדים כי אלמונים פרצו לדירה שבה התגורר הצעיר, ואז דקרו אותו בכל חלקי גופו. הדיווח על גבר שנמצא מחוסר הכרה בדירה בטייבה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון בשעה 07:25. הפרמדיקים סימא גזאווי ועוביידה עאזם סיפרו: "נכנסנו לדירה וראינו את הצעיר סובל מפציעות בגופו. ביצענו בו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".
פחות משעה לפני כן אירע ניסיון רצח בעיר הסמוכה קלנסווה. אלמוני ירה לעבר רכבו של תושב העיר בן 21 ופצע אותו באורח קשה. צוות של מד"א פינה את הפצוע לבית החולים מאיר בכפר סבא. המשטרה חוקרת את נסיבות הירי.
הפרמדיקית סימא גזאווי, שהגיעה גם לזירה הזאת, סיפרה: "הפצוע ישב בהכרה וסבל מפציעה חודרת בגופו. מיד הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים בשטח שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ כשמצבו קשה ולא יציב".
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בטייבה
זירת הרצח בטייבה
זירת ניסיון הרצח בקלנסווה
במקביל, אתמול הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד סאכר אבו יונס (25) מבאקה אל-גרבייה בגין רצח מוחמד ג'אברין מאום אל-פחם באמצע החודש שעבר. חקירת הרצח הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב מנשה שעצרה כמה חשודים במעשה והצליחה לפענח את התיק.
מכתב האישום נגד אבו יונס עולה כי אחרי שהחליט לגרום למותו של המנוח, הוא דאג לארגן פגישה עימו בביתו. לפני הפגישה ניתק הנאשם את מצלמות האבטחה בביתו, וביקש מקרוב משפחה לנתק מצלמות אבטחה שמוצבות על עמוד בכניסה לביתו והצטייד בסכין.
4 צפייה בגלריה
מוחמד ג'בארין
מוחמד ג'בארין
הנרצח בבאקה אל-גרבייה מוחמד ג'אברין
בעת שהשניים היו בחניית ביתו של הנאשם, דקר אבו יונס את ג'אברין באמצעות הסכין פעמיים, בחזה ובבטן. המנוח, שנחבל קשות, נמלט מהמקום בריצה לעבר תחנת דלק סמוכה ושם התמוטט. מיד לאחר הדקירה הכפולה, נכנס הנאשם לרכבו של ג'אברין ונסע משם לבאקה אל-גרבייה. לאחר מכן שב אבו יונס לביתו ונמלט מהמקום.
הנאשם נעצר במהלך ניסיון בריחתו על כביש 65 על-ידי כוח בילוש משולב מתחנות באקה אל-גרבייה, אום אל-פחם והיחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב מנשה.