צה"ל פרסם הבוקר (ראשון) תיעוד של שיגור הרקטה הכושל של הג'יהאד האיסלאמי - רקטה שפגעה בבית משפחה בג'באליה והביאה להרג של חמישה פלסטינים, בהם ארבעה ילדים.
"זה היה בלב העיירה ליד מסגד, ורואים את הרקטה ליד אתר הפגיעה. אנחנו רואים במכ"מים שלנו שזה ירי כושל שיצא מהרצועה ופגע בג'באליה במטח של השעה 21:00", אמר אתמול קצין בכיר בצה"ל, שאישר כי הירי הכושל של העזתים הוא זה שהביא למות הילדים. "15 אחוזים מהירי שלהם עד כה נפל בשטחי הרצועה", הוסיף. גורם בכיר באמ"ן אמר כי "יש לנו מידע מוצק גם מקרב אזרחים פלסטינים רבים שמאמת את העובדה שהפגיעה בילדים בג'באליה נגרמה מרקטה כושלת של הג'יהאד האיסלאמי".

1 צפייה בגלריה
מידע על  הירי הרקטי הכושל של הג'יהאד האיסלאמי בג'באליה
מידע על  הירי הרקטי הכושל של הג'יהאד האיסלאמי בג'באליה
כך פגע השיגור הכושל של הג'יהאד האיסלאמי בבית המשפחה בג'באליה
(צילום: דובר צה"ל)

ראש מערך ההסברה הלאומי מסר כי "בניגוד לפרסומים הפלסטיניים לגבי האירוע בג'באליה, יש בידינו סרטונים המוכיחים מעל לכל ספק שלא מדובר בתקיפה ישראלית. כוחות הביטחון הישראליים לא תקפו בג'באליה בשעות האחרונות. הוכח באופן חד-משמעי כי מדובר בשיגור כושל של רקטה ששוגרה על ידי הג'יהאד האיסלאמי. עם פרסום הידיעות בתקשורת הפלסטינית והבינלאומית, התקיים תחקור כולל שהעלה באופן חד-משמעי כי לא מדובר בתקיפה ישראלית אלא בשיגור רקטה מהרצועה, שנפלה בלב ג'באליה".
עוד נמסר כי "כל ירי של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הוא פשע מלחמה כפול. הוא יורה על אזרחים ומשתמש בתושבי עזה כמגנים אנושיים. האירוע הזה הוא דוגמה לפגיעה של הג'יהאד האיסלאמי בתושבי הרצועה. ישראל מצרה על כל פגיעה בחפים מפשע".
בתוך כך, ארצות הברית הביעה את תמיכתה בישראל, ובהודעה שפרסמה מחלקת המדינה האמריקנית נכתב ש"ארה"ב תומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה" וכי "כל הצדדים צריכים להימנע מהסלמה נוספת".
אמש פנו הפלסטינים למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה לקיים דיון מיוחד בעקבות המבצע בעזה, וייתכן שהמועצה תתכנס ביום שני. איחוד האמירויות היא זו שיזמה עבור הפלסטינים את כינוס מועצת הביטחון. בישראל מעריכים שהאמירתים קיבלו פניות ממדינות ערביות בנוסף לפלסטינים.