אזרח ישראלי חצה את הגבול לעזה, שהה שם שמונה שנים, תצפת על קיבוץ בארי ורעים עבור חמאס ואף ערך אימונים עם מחבלי נוחבה, כולל אימוני התקפה על עיר וכיבוש מוצב צבאי. כך עולה מכתב אישום חריג במיוחד שהוגש נגד ג'ומעה אבו גנימה מהיישוב אלעאצם שבנגב.
כתב האישום נגד אבו גנימה (26), בגין סיוע לאויב במלחמה וחברות בארגון טרור, הוגש היום לבית משפט המחוזי בבאר שבע על ידי הפרקליטות. לפי האישום, בשנת 2016 הוא חצה את הגבול לרצועת עזה, הצטרף לזרוע הצבאית של החמאס וערך איתם אימונים.
2 צפייה בגלריה
ג'ומעה אבו גנימה
ג'ומעה אבו גנימה
ג'ומעה אבו גנימה והאזור שממנו חצה את הגבול
במהלך דצמבר האחרון נעצר אבו גנימה בעודו מנסה להיכנס מרצועת עזה לשטח ישראל. הוא זוהה קרוב לגבול על ידי התצפיות שהקפיצו כוח מגדוד 8208, שעצר אותו והעביר אותו לחקירת שב"כ. מכתב האישום שהוגש היום נגדו על ידי עו"ד ציון קינן מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) עולה כי בשנת 2016 חצה אבו גנימה את הגבול לעזה, שם פגש פעילי חמאס ואמר להם כי הוא מעוניין להתגייס לזרוע הצבאית של חמאס ולהיות שהיד.
פעילי חמאס העבירו את אבו גנימה לחקירה, שם מסר פרטים בין היתר על אודות מיקומי בסיסי צה"ל בדרום - ובהם שדה תימן, בסיס רעים ובסיס צבאי בבאר שבע. לאחר כשלושה חודשים שבהם שהה בבתיהם של פעילי חמאס הצטרף אבו גנימה לאימון צבאי בסיסי. בהמשך נשלח לאימון מתקדם יחד עם מחבלי נוחבה, שם גם עבר אימון התקפה על עיר וכיבוש מוצב צבאי. בין היתר הוא למד על הפעלת מטענים ופצצות, ירי RPG, ביצוע מארבים, לוחמה נגד טנקים ועוד.
במהלך שהותו ברצועה תצפת אבו גנימה על שטח ישראל ונפגש עם פעילי חמאס. בנוסף, נענה אבו גנימה להצעות שונות לביצוע פעולות טרור, אשר כללו ביצוע פיגוע ירי בשטח ישראל נגד חיילים, חזרה לישראל וגיוס לצה"ל על מנת להעביר מידע לחמאס ולגייס פעילים נוספים. הוא אף הסכים להצעה לחבור לארגון פשיעה בישראל על מנת לקדם פעילות טרור.
2 צפייה בגלריה
 ג'ומעה אבראהים אבו ענימה - מסלול חציית הגבול
 ג'ומעה אבראהים אבו ענימה - מסלול חציית הגבול
המקום שבו חצה את הגבול, ב-2016
בשנת 2021 נכלא אבו גנימה למשך שנתיים, על ידי חמאס, בשל "אי עמידה במגבלות אשר הוטלו עליו". בעקבות הפצצות צה"ל בסמוך לבית הסוהר שבו היה כלוא, שוחררו ב-7 בינואר כל האסירים. שלושה ימים לאחר מכן הוא ניסה לחזור לישראל, ונעצר על ידי כוחות הביטחון.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינו בפרקליטות כי "מעשיו מלמדים על מסוכנותו לביטחון הציבור. מדובר באזרח ישראל אשר יצא לעזה ושהה שם כשמונה שנים, הצטרף לארגון הטרור חמאס ועבר אימונים על מנת לבצע פיגועים בישראל".
לאבו גנימה מיוחסות עבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמתו בישראל, סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, חברות בארגון טרור, אימונים למטרות טרור, פעולה בנשק למטרות טרור ויציאה שלא כדין.
אבו גנימה חצה את הגבול במרכז הרצועה. התצפיות זיהו אותו והקפיצו כוחות מחטיבת גבעתי, אבל מעברו לא סוכל. אביו איברהים אמר אז: "בני סובל ממצב נפשי לא פשוט. לקחנו אותו לבית חולים ולשייחים, אבל לצערי כלום לא עזר. אני לא מבין מאיפה עלתה לו המחשבה לחצות את הגבול. אם היינו יודעים לא הייתי מאפשר לו לצאת מהבית".