"בהמשך נבחן במשמרת של מי זה קרה". התגובה הזו שכתב ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) למגיבה ב-x (טוויטר לשעבר) מעוררת סערה גדולה ברשת.
הכול התחיל מציוץ שפרסם ח"כ לשעבר יואל חסון ובו סרטון קצר עם אחיו של אלון שמריז ז"ל, אחד משלושת החטופים שנורו למוות בשוגג על ידי חיילי צה"ל.
ח"כ כהן שיתף מחדש את הציוץ וכתב: "שורפי האסמים שצוטטו ע"י רב-המרצחים איסמעיל הנייה באומרם שלא יתייצבו בזמן מלחמה, מחפשים טרגדיה חדשה לרכב עליה".
אחת המגיבות מלי קרת צייצה בתגובה: "זה קרה במשמרת שלך, אל תשכח את זה לרגע, קחו אחריות!!!".
על כך הגיב לה כהן בתשובה השנויה במחלוקת: "בהמשך נבחן במשמרת של מי זה קרה".
ציוץ התגובה סחט נכון להיום כ-63 ציטוטים ו-154 תגובות. "אחסוך לך: במשמרת שלך", ענה לו המגיב אודי. בעוד המגיב ערן צ'רפק צייץ בתגובה: "אתה כבר לא תבחן כלום בהמשך אלמוג. מציע להתחבר למציאות".
2 צפייה בגלריה
אלמוג כהן במליאת הכנסת
אלמוג כהן במליאת הכנסת
סערה ברשת. אלמוג כהן
(צילום: אלכס קולומויסקי )
2 צפייה בגלריה
ציוץ אלמוג כהן
ציוץ אלמוג כהן
חלק מהתגובות ברשת
אחרים בחרו לצחוק על האמירה של כהן. נתנאל אזולאי, אושיית רשת ודמות מוכרת בקהילה הגאה, כתב: "תעלומה. בהמשך נבחן אם אני נמשך לגברים". אור סיונוב, יוצאת "האח הגדול", כתבה: "בהמשך נבחן אם אני אוהבת לאכול".
בנוסף תגובות רבות נרשמו גם לציוץ מחדש המקורי של כהן. בין המגיבים היה גם חסון עצמו שכתב: "מה שאתה וחבריך לסיעה שרפתם במדינה הזו - אלף כבאים לא יוכלו לכבות. והטרגדיות פה? הם עליכם".
כהן לא נשאר חייב והגיב: "תכל'ס, כמה טיפשי מצידי היה להתריע כבר בחודש אפריל ולפתוח לשכה בשדרות. בזמן שאתה הפכת את החלב סויה על האספרסו, או סתם עשית גדר שמפרידה בינך לבין המצורעים מבני-ברק".
ח"כ כהן מסר בתגובה על הציוץ שלו: "ברור לכל בר-דעת כי המשמרת אליה התכוונתי באותו דיון היא המשמרת הצבאית ולא למשמרת המדינית, לה כולנו שותפים באופן ברור. אם יש מי שחושש מוועדת חקירה, שתבדוק לעומק מה התרחש באותן שעות, שיחשוש".
כהן, תושב אופקים, הצטרף ב-7 באוקטובר לכוחות הלוחמים בעיר והשתתף בקרבות נגד מחבלי חמאס. הוא עורר סערה בזמן המלחמה כשהתעמת עם משפחות החטופים במהלך דיון בכנסת ואמר: "אין לכם מנדט על הכאב, אנחנו קברנו 50 חברים".