לפחות 41 בני אדם נספו ועוד 45 נפצעו בשריפה שפרצה בכנסייה קופטית בגיזה שבמצרים, באזור הבירה קהיר. כך דיווחו בצהריים (יום א') השלטונות במדינה. השריפה הקשה פרצה לפי הדיווחים בכנסיית אבו סיפין שברובע אימבאבה הצפוף בגיזה, ופגעה גם במבנים סמוכים. גורמי ביטחון מקומיים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי במקום התחוללה מנוסת בהלה שבה נרמסו הנוכחים.

3 צפייה בגלריה
נזקי שריפה בעיר גיזה מצרים ב כנסייה שבה נספו לפחות 35 בני אדם
נזקי שריפה בעיר גיזה מצרים ב כנסייה שבה נספו לפחות 35 בני אדם
חילוץ אחד הנפגעים בשריפה. במקום פרצה גם מנוסת בהלה
השריפה פרצה לפי רויטרס במהלך טקס המוני בכנסייה שבו השתתפו כ-5,000 בני אדם, וגורמי הביטחון ששוחחו עם הסוכנות דיווחו כי היא החלה בעקבות קצר חשמלי. לדבריהם, רוב הקורבנות שנהרגו הינם ילדים. משרד הבריאות בקהיר מסר מוקדם יותר כי כ-55 בני אדם נפגעו בשריפה, ובעדכון בהמשך נמסר כי רבים מהם נספו. הרשויות מסרו כי 15 כבאיות הוזעקו לזירה על מנת לכבות את הלהבות, בזמן שאמבולנסים שנשלחו לשם גם כן פינו את הפצועים לבתי חולים סמוכים.
רבים מהקורבנות נהרגו כאמור במהלך מנוסת הבהלה מהכנסייה. "אנשים התאספו בקומות השלישית והרביעית, וראינו עשן יוצא מהקומה השנייה. אנשים רצו למטה במדרגות והחלו ליפול זה על זה", סיפר יאסיר מוניר, אחד ממשתתפי הטקס שהסתיים באסון. לדבריו הוא ובתו ניצלו רק כי היו בקומת הקרקע כשהחלה השריפה, והצליחו לברוח בשל כך. הוא העיד כי שמע בהמשך קול נפץ עז, והבחין באש יוצאת מהחלונות.
נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הודיע בחשבון הפייסבוק שלו כי הורה לשלטונות לנקוט בכל האמצעים הנדרשים על מנת לסייע באסון. הוא שוחח בטלפון עם תאודורוס השני, מנהיג הכנסייה הקופטית, והביע בפניו תנחומים על האסון שפקד את הקהילה הקופטית. הקופטים, נזכיר, הם המיעוט הנוצרי הגדול ביותר במזרח התיכון, ומהווים כ-10% מאוכלוסיית מצרים.
3 צפייה בגלריה
נזקי שריפה בעיר גיזה מצרים ב כנסייה שבה נספו לפחות 35 בני אדם
נזקי שריפה בעיר גיזה מצרים ב כנסייה שבה נספו לפחות 35 בני אדם
נזקי השריפה בכנסייה. א-סיסי שלח תנחומים
מצרים ידעה כבר כמה וכמה שריפות קטלניות בשנים האחרונות. במרץ אשתקד כ-20 בני אדם נספו בשריפה שפרצה במפעל טקסטיל בפרבריה המזרחיים של קהיר. שנה לפני כן שריפות בשני בתי חולים גבו את חייהם של 14 חולי קורונה.