פומיו קישידה, שהתמנה לאחרונה לראש ממשלת יפן, עבר להתגורר במעון הרשמי של ראש הממשלה בטוקיו – שעמד מיותם בתשע השנים האחרונות. שני ראשי הממשלה הקודמים העדיפו שלא לגור בבית המפואר, שביפן יש מי שמאמינים שהוא רדוף רוחות.
המעון הרשמי של ראש ממשלת יפן נמצא במרכז טוקיו, בסמוך ללשכת ראש הממשלה. האחוזה המפוארת נבנתה ב-1929 ועברה שיפוץ נרחב שהושלם ב-2005. לאחר מכן התקיים במעון טקס גירוש שדים על-ידי כהן מדת השינטו, כדי להרגיע את מי שמשוכנעים שיש רוחות בין קירות הבית.
2 צפייה בגלריה
יפן המעון הרשמי של ראש הממשלה בטוקיו
יפן המעון הרשמי של ראש הממשלה בטוקיו
המעון בטוקיו עבר טקס גירוש שדים אחרי השיפוץ שהסתיים ב-2005
(צילום: shutterstock)
המעון עמד במוקד של שני ניסיונות הפיכה: ב-1932 נרצח במקום ראש הממשלה דאז צויושי אינוקאי. ב-1936 פשטו קציני צבא על המעון: ראש הממשלה, קייסוקה אוקדה, התחבא בארון ושרד אך כמה בכירים - בהם שר האוצר - נרצחו. במשך שנים התפתחה אגדה שרוחות הנרצחים נמצאות במעון.
המעון במרכז טוקיו היה ריק במהלך כהונותיהם של שני ראשי הממשלה האחרונים, יושיהידה סוגה ושינזו אבה. סוגה התגורר בבניין דירות שמיועד לחברי פרלמנט, ואבה התגורר בביתו הפרטי בטוקיו. קישידה החליט לגור במעון הרשמי כדי להיות קרוב ככל הניתן ללשכתו במקרה של מצב חירום.
2 צפייה בגלריה
יפן פומיו קישידה שר החוץ לשעבר יהיה ראש הממשלה
יפן פומיו קישידה שר החוץ לשעבר יהיה ראש הממשלה
ראש הממשלה החדש, פומיו קישידה
(צילום: AP)
המעבר של קישידה למעון "רדוף הרוחות" עורר את סקרנותם של העיתונאים היפנים. אתמול, אחרי הלילה הראשון במעון הרשמי, שאלו הכתבים את קישידה איך עבר עליו הלילה ואם הצליח לישון.
"ישנתי היטב אתמול", השיב בחיוך. כשנשאל על הרוחות בבית אמר: "לא ראיתי אותן, עדיין".