יאיר (יאיא) פינק, מתמודד לשעבר בפריימריז של מפלגת העבודה, התייחס הבוקר (שלישי) בריאיון לאולפן ynet לכספים שאסף לנפגעים מהפרעות בכפר חווארה שהתרחשו לפני יומיים, ואמר כי גייס 1.3 מיליון שקלים לסיוע לתושבים הפלסטינים שנפגעו בפרעות שבהן השתתפו מתנחלים. "אני חושב שזו אחת מתוכניות מימון ההמונים הכי מהירות ומוצלחות שהיו בישראל", הוא אמר.
לדברי פינק, "בוואטסאפ שלי יש מאות קללות ואיומים על החיים שלי, ועל הילדים שלי. אבל יש לנו מדינה אחת שאנחנו אוהבים אותה, ואל מול האנרכיסטים האלה שפוגעים בחיילי צה"ל ובמשפחות חפות משע, אין לנו ברירה אחרת אלא להילחם בהם".
4 צפייה בגלריה
יאיר (יאיא) פינק
יאיר (יאיא) פינק
פינק על האיומים: "לא מתכוון לחשוש"
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
הרס בחווארה
הרס בחווארה
ההרס בחווארה
(צילום: עידו ארז)
4 צפייה בגלריה
הרס בחווארה
הרס בחווארה
הרס בחווארה
(צילום: עידו ארז)
יש מצב שתאסוף הרבה מאוד כסף, מה עושים איתו? "כסף זה לא העיקר, מבחינתי אני כיהודי דתי שומר מצוות, כשראיתי מאות אנשים עם כיפה שנושאים את שמה של היהדות לשווא - מסתערים על בתים ושורפים שם אנשים, ועוד מתפללים בחוץ - מבחינתי הם פשוט מחללי שם שמיים ברבים ומוציאים את דיבתה של ישראל רעה. אני מתראיין היום ל-CNN על הפרויקט, ואני הולך לספר להם שזאת לא מדינת ישראל, אלה הפלנגות של בן גביר.
"נשבר לי מזה שהם פשוט חטפו לי את היהדות. זה בא מתוך תפילת שחרית שהייתה לי בבוקר - אמרתי 'אני רוצה לעשות איזה משהו קטן'. חשבתי שזה יגיע לכמה עשרות אלפי שקלים, לא יותר ממיליון, אבל אני רוצה לנסות לעשות משהו קטן שיחזיר את צלם האנוש לתוך המקום הזה".
4 צפייה בגלריה
הודעות נאצה יאיא פינק
הודעות נאצה יאיא פינק
חלק מהודעה שקיבל פינק
שמעת על מנהלת תיכון עירוני ה' בתל אביב, שגם היא מקבלת איומים? "שמעתי. כל מי שמרים את ראשו בתקופה הזאת מותקף על ידי האנרכיסטים המשתמטים. זה לא נעים, אני מקווה מאוד שהם לא באים לפגוע בי או בה, אבל אני לא מתכוון לחשוש מהדבר הזה כי מה שהם רוצים זה שאנחנו נתייאש ושאנחנו נוריד את הראש. בזמן שיש פה ממשלה כושלת, שיש פה פיגוע כל יום וחוסר משילות קיצוני, הם מוצאים את האשם התורן כי אין להם תשובות לעצמם. אותי הם לא מפחידים ואנחנו צריכים להמשיך לתת בראש כי יש לנו רק מדינה אחת, זאת המדינה שלנו".
תיכון עירוני ה' בתל אביב מסר: "בימים אלה מנהלת עירוני ה' ומשפחתה מותקפים באופן אישי ומקצועי. בתוך השיח המתלהם, הדורסני והמשסע בתוך החברה אנו צוות עירוני ה' רוצים להביע שאט נפש מהשיח הפוגעני, האלים והמסית. כעם שחווה קשיים ומשברים, בימים אלה אנו חייבים להיות מאוחדים בתוכנו. אין לנו ארץ אחרת, ובית הספר הוא הבית שלנו".