מצמידים מטען חבלה רב עוצמה לתחתית הרכב - ונמלטים: פרקליטות מחוז צפון הגישה ביום חמישי האחרון הצהרת תובע לפני כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד שני תושבי אום אל פחם בני 22 ו-32 בגין מעורבותם בניסיון רצח.

האירוע התרחש בחודש שעבר, לפני כשבועיים וחצי, בשעה שבלשי מחוז צפון של המשטרה היו במארב אחר חוליית עבריינים מוכרים, במטרה לסכל אירוע רצח כחלק מהמאבק בפשיעה בחברה הערבית. הבלשים זיהו את החוליה שפעלה באופן חשוד בקרבת רכב ביישוב עין מאהל, ונמלטה מהמקום.
למקום הוזנקו חבלני משטרה שהחלו בבדיקת הרכב בעין מאהל, כאשר כוחות רבים רדפו אחר רכב החשודים שנסע לכיוון צומת המוביל. לאחר בדיקה הבחינו החבלנים במטען רב עוצמה שהוצמד לתחתית הרכב, והוחלט לבצע מעצר מהיר של החשודים בצומת המוביל. כאמור, השניים נעצרו, ומטען החבלה פורק מהרכב. לפי החשד, הרכב שייך לתושב הצפון שלווה כסף מהשוק האפור ולא הצליח לשלם את חובו - ולכן החליטו המעורבים לרצוח אותו.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מהנחת מטען חבלה ברכבו של תושב עין מאהל
תיעוד מהנחת מטען חבלה ברכבו של תושב עין מאהל
הרכב שהוצמד אליו מטען החבלה
(צילום: דוברות המשטרה)

מחר צפוי להיות מוגש נגד השניים כתב אישום. סגן-ניצב גיל משולם, מפקד תחנת נוף הגליל, ציין: "מדובר במטען גדול שאם היה מתפוצץ, היה עלול לגרום לפגיעה בחפים מפשע, ובוודאי להרוג את יושבי הרכב. פעילות מהירה הביאה למעצרם של החשודים המעורבים בניסיון ההתנקשות. מדובר באירוע מורכב. אם לא היינו פועלים, הוא היה בוודאות מסתיים בפיצוץ, באבדות בנפש ואף בפגיעה באזרחים לא מעורבים".
תושבים בירכו על סיכול האירוע. "זה מה שצריך לעשות - להגיע לכל הרוצחים ולהעניש את כל מי שמעורב במקרים כאלו. מקומם של עבריינים כאלה צריך להיות בכלא", אמרו.