במהלך השבעה על אביו, ניצב-משנה ג'יי אר דוידוב, שנפל בקרב ב-7 באוקטובר, הכריז בנו טל דוידוב (19), חייל בגבעתי, שהוא מתכוון להמשיך את דרכו של אבא ולהתגייס למג"ב. ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז דרום, חיבק אותו ואמר: "בדיוק כמו אבא שלך, שהיה גיבור, אדאג שבקרוב תלבש את מדי מג"ב ותהיה חלק ממשפחת המשטרה".
4 צפייה בגלריה
טל דוידוב מתגייס למג"ב בעקבות אביו שנפל בקרב ברעים נצ״מ ג׳יאר דוידוב מפקד משטרת רהט
טל דוידוב מתגייס למג"ב בעקבות אביו שנפל בקרב ברעים נצ״מ ג׳יאר דוידוב מפקד משטרת רהט
טל דוידוב עם אימו ואביו, מפקד תחנת רהט שנפל ב-10.7. "מגשים את חלומו"
(באדיבות המשפחה )
"כבר בלוויה של אבא, מעל הקבר הטרי, קיבלתי את ההחלטה. הוא בעצמו חלם שאתגייס למג"ב ואני בטוח שהוא מתרגש איתי ועם המשפחה מלמעלה", סיפר טל. אתמול הוא עלה על מדי מג"ב וקיבל את תעודת השוטר והנשק מסגן-ניצב ברוך הוניג, מפקד זרוע רותם בחטיבה לביטחון פנים של מג"ב, שאליה הצטרף. "גם עבורי זו סגירת מעגל מרגשת", אמר סגן-ניצב הוניג. "בנו של גיבור ישראל מצטרף אלינו".
4 צפייה בגלריה
טל דוידוב הבן של גיאר דוידוב מפקד משטרת רהט שנהרג בקרב באופקים
טל דוידוב הבן של גיאר דוידוב מפקד משטרת רהט שנהרג בקרב באופקים
טל דוידוב. "החלום של אבי היה לראות אותי במדי מג"ב ומשטרה"
(צילום: הרצל יוסף)
דוידוב, לו שלוש אחיות, התגייס במרץ לחטיבת גבעתי והיה שבוע לפני סיום ההכשרה ועלייה לגדוד צבר בחטיבה. ואז הגיעה השבת השחורה. אביו, המפקד הנערץ של תחנת משטרת רהט, היה בריצת בוקר כשנשמעו האזעקות בבאר שבע, שם מתגוררת המשפחה, והחלו להגיע הדיווחים על חדירת מחבלים. טל, שהיה בחופשת שבת, החל בעצמו להתארגן להקפצה של הגדוד לשטח כינוס.
"אבא עלה על מדים ומיגון, ורגע לפני שיצא הספיק לתת לי חיבוק ואמר לי: 'שמור על עצמך, אל תנסה להיות גיבור'". בזמן שטל הכין ציוד "לחודש וחצי, כמו שאמר המפקד", ראה את אמו, ענבר, בוכה. "היא צעקה: 'אבא נפצע'. רצנו לסורוקה לחפש בין הפצועים". כעבור שעתיים קיבלו את ההודעה: דוידוב נפל בקרב מול מחבלים ברעים.
4 צפייה בגלריה
אמיר כהן וטל דוידוב
אמיר כהן וטל דוידוב
ניצב אמיר כהן וטל דוידוב בשבעה
ענבר מתרגשת לראות את בנה לובש את מדי מג"ב. ג'יי אר, שנפל יממה לפני שחגג יום הולדת 44, הכיר את אשתו כשהיה קצין צעיר במג"ב והיא הייתה לוחמת. ג'יי אר שירת רוב חייו במג"ב, ומשם עבר למשטרה הכחולה, שם ניבאו לו עתיד מזהיר. "איך שטל אמר לי בשבעה 'אמא, אני רוצה ללכת בדרכו של אבא ולעבור למג"'ב', אמרתי לו ללכת עם הלב", סיפרה ענבר.
לטקס גילוי המצבה של אביו, השבוע, יעלה טל כשהוא במדי מג"ב. "כשהתגייסתי רציתי מג"ב אבל החלטתי בסוף גבעתי, כי רציתי לעמוד בזכות עצמי. ברגע שאבא נפל בקרב, החלטתי ללכת בעקבותיו. אבא תמיד אמר לי שהחלום שלו הוא לראות אותי על מדים של מג"ב ומשטרה. אני מגשים את החלום שלו. חבל שהוא לא פה לראות אותי".