1 צפייה בגלריה
רוטמן, אקוניס, ברקת, דיסטל אטבריאן, שיקלי, אליהו, בן-צור, סופר
רוטמן, אקוניס, ברקת, דיסטל אטבריאן, שיקלי, אליהו, בן-צור, סופר
השרים שצפויים להשתתף במצעד בניו יורק
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ, משה מזרחי, דוברות הכנסת, שלו שלום, הדר יואביאן, דנה קופל, מארק ישראל סלם, יואב דודקביץ')
מודאגים מיוקר המחיה? שנתכם נודדת בשל היעדר המשילות בנגב? המשבר מול איראן מאיים ומוחשי מתמיד? ארזו מזוודה, הזמינו טיסה לניו יורק, הצטרפו למשלחת הענקית של ממשלת וכנסת ישראל למצעד התמיכה הגדול בישראל לרגל 75 שנה למדינה, בשדרה החמישית במנהטן, תחת השם "מחדשים את התקווה". בארצות הברית הייאוש יותר נוח.
בצל המחאה הפוליטית והחברתית בישראל, צפויים להשתתף מחרתיים (ראשון) במצעד בניו יורק כ-40 אלף איש וקבוצות מ-200 ארגונים שונים, יהודים ושאינם יהודים.
לא ברור עדיין כמה שרים ישתתפו במצעד, אבל צפויה נציגות מכובדת ביותר. ידוע שבניו יורק נמצאים שמונה משרי הממשלה: שר הכלכלה ניר ברקת, שר המדע אופיר אקוניס, שר הקליטה אופיר סופר, שר התפוצות עמיחי שיקלי, שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן, השר לענייני מורשת עמיחי אליהו, השר לענייני ירושלים מאיר פרוש ושר העבודה יואב בן צור.
בחדשות 13 דיווחו שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש משרי הליכוד שלא להגיע כולם למצעד. נכון לעכשיו, בקונסוליה הישראלית בניו יורק לא התקבל דיווח על ביטול הגעתו של אף שר ישראלי לעיר הגדולה. התוכנית היא שכל השרים שישתתפו במצעד ‑ יצעדו יחד.
כדי לאבטח את השרים שיגרה היחידה לאבטחת שרים (מגן) לארה"ב לא פחות מ-28 מאבטחים אבל לא הסתפקה רק בהם: המדינה שכרה בנוסף חברת אבטחה פרטית לתגבור. השרים שוכנו בבתי מלון נפרדים בניו יורק כדי לבלבל את פעילי המחאה שמתכוונים להקשות על השרים ולקיים הפגנות קולניות. בעבר שיכנו את כל השרים בקומה אחת או שתיים באותו בית מלון. הפעם הוחלט לפצל.
השנה מתוכננות במהלך המצעד מחאות המכוונות כנגד נציגי הממשלה שישתתפו בו. פעילי מחאה הודיעו שיצעדו בין היתר עם חולצות שעליהן הכיתוב "צועדים למען הדמוקרטיה", ו"ציונות = דמוקרטיה".

במצעד אמורה להשתתף גם משלחת של שמונה חברי כנסת ובהם יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן - שכבר חווה את המחאה על בשרו כשמאות מפגינים הגיעו למקום שבו נאם על המהפכה המשפטית בפני קהילה חרדית, והוא הוברח דרך חצר בית הכנסת השכן כשברקע קריאות "בושה" לעברו. "מי שמנסה לפרק את הדמוקרטיה הישראלית - שלא יצפה לחופשה שקטה", אמרה תושבת ניו יורק.
לנוכח שיבושים אפשריים של המצעד עצמו, יצאו חברי הכנסת שלום דנינו (הליכוד) וולדימיר בליאק (יש עתיד) בקריאה משותפת להניח את הפוליטיקה והמחלוקות בצד ולהגיע ולתמוך בישראל.
ראש המחלקה לארגון וקשר עם ישראלים בתפוצות בהסתדרות הציונות, גוסטי יהושע ברוורמן, אמרה, כי לאחר 60 שנה של מצעד ההצדעה לישראל בניו יורק, ישראלים רבים מסרבים להשתתף בצעדה. "הקהילה הישראלית בצפון אמריקה נקרעת מבפנים. מעולם לא שמעתי טון תקיף כל כך נגד ההנהגה", אמרה.
לדבריה, השתתפותם של כל כך הרבה שרים וחברי כנסת במצעד מהווה ביטוי של חוסר רגישות, וניסיון להפוך את המצעד למפגן הצדעה לממשלת ישראל. "הדבר הזה גורם לקרע עמוק בקהילה הישראלית", אמרה. "הדי הוויכוחים על המהפכה המשפטית מגיעים לכאן. על הרקע הזה, בלי שמץ של רגישות, בוחרים חברי וחברות הממשלה לצאת במשלחת אווירית לניו־יורק כדי לקבוע עובדות בשטח ולצבוע את המצעד השנתי. הקולות שאני שומעת בשטח הם קשים ביותר".
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס למצעד בסרטון שהוציא ואמר ש"הבה ננצל את ההזדמנות הזו לצעוד יחד בסולידריות ולהזכיר לעצמנו את כוח האחדות והביחד שלנו".