יום אחרי החיסול המשמעותי ביותר במלחמה - של בכיר חמאס בלב ביירות - מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא נאום שתוכנן מראש, ביום השנה לחיסול קאסם סולימאני, והזהיר: "ההתנקשות בסאלח אל-עארורי היא פשע מסוכן ולא תישאר ללא תגובה".
1 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
נאום חסן נסראללה מוקרן בביירות, היום. "הניסיון של עזה מראה שאם אתה חזק, אתה כופה את הכבוד שלך על העולם"
(צילום: ANWAR AMRO / AFP)
ביממה האחרונה נרשמו כמה מקרי ירי בגבול הצפון אולם הם לא חרגו מהמתרחש בחודשי המלחמה. נסראללה פירט בנאומו את הסיבות מדוע לא להיכנס למלחמה, וטען שישראל היא שמנסה לגרור לכך. "אם ישראל תפתח במלחמה על לבנון, הלחימה שלנו תהיה ללא מגבלות וכללים. מי שחושב על מלחמה איתנו יתחרט כי מלחמה איתנו תעלה ביוקר", אמר, והסביר כי "עד עכשיו אנחנו נלחמים בחזית בצורה מחושבת ולכן משלמים מחיר יקר".
בשלב מוקדם יותר בנאומו, מזכ"ל חיזבאללה חזר ל-7 באוקטובר ואמר ש"כשההתנגדות בלבנון פתחה את החזית הזאת היא לא נרתעה, והיום היא יותר נועזת ומוכנה לפעולה. פלסטין מהים ועד הנהר שייכת אך ורק לעם הפלסטיני. מה שקרה בעזה הוכיח שמוסדות בינלאומיים, הקהילה הבינלאומית והמשפט הבינלאומי לא יכולים להגן על אף אחד. הניסיון של עזה מראה שאם אתה חזק, אתה כופה את הכבוד שלך על העולם. הכניסה המהירה של חזית לבנון לקרב גרמה לאויב הישראלי לאבד את אלמנט ההפתעה".

מעט לפני דברי נסראללה, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ביקר היום בגבול הצפון עם מפקד הפיקוד, אלוף אורי גורדין ומפקד אוגדה 210, תת-אלוף ציון רצון. "אנחנו במוכנות חזקה מאוד בצפון. המוכנות בשיאה", אמר הרמטכ"ל.
"יש בקיאות רבה מאוד, יש יכולת טובה ויש רוח גבוהה. אנחנו במוכנות טובה מאוד בכל הגזרות ואנחנו כרגע מתמקדים בלחימה בחמאס. המלחמה הזו התחילה בנקודה קשה. אבל היא גם מייצרת בנסיבות המאוד קשות האלה איזושהי הזדמנות לשנות את המצב בצורה מאוד משמעותית. גם בדרום, גם בצפון, גם בכלל ביציבה האזורית.
"קודם כל אנחנו מסתכלים קדימה, אנחנו הולכים לשנות את ההגנה בשגרה, אנחנו הולכים להחזיק לפחות בשנה הקרובה הרבה יותר סד״כ בגבולות, ונגיע למשהו שהוא הרבה יותר חזק. כי האירוע הזה, כמה שהוא קשה, לא יכול לחזור על עצמו, זה בטוח", אמר הרמטכ"ל.