תיעוד: נורה בנצרת - לאחר שנסחט במאות אלפי שקלים

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר 11 שנות מאסר על מרואן ואכד, בגין סחיטת מאות אלפי שקלים משכנו. בנוסף, הוא חויב לפצות את הקורבן ב-150 אלף שקלים. חליל אגברייה, שנשכר כדי לירות בשכן, נידון ל-10 שנות מאסר ופיצוי של 30 אלף שקלים בגין ירי בכוונה מחמירה. נאשם שלישי שרכש את הנשק, נידון לשש שנים ותשלום פיצויים בסך 15 אלף שקלים.
מגזר הדין עולה כי עבד אלמג'יד ואכד (24), בנו של מרואן ורוצחו של תאופיק זהר (57) שנורה למוות במאפייה בנצרת, הורשע ונידון למאסר עולם לאחר שנתפס במצלמות אבטחה מבית סמוך למאפייה. חוקרי ימ"ר צפון לקחו את ההקלטות, והן שימשו כראיה במשפטו. בעקבות זאת עבר בעל המצלמות, תושב נצרת, מסכת סדרתית של סחיטה ואיומים.
בנוסף, בגזר הדין נכתב כי לאחר שהרוצח ואביו מרואן הבינו שצילומי מצלמות האבטחה הגיעו מביתו של תושב העיר, הם סחטו אותו במשך 15 חודשים, לקחו ממנו 250 אלף שקלים ומרואן אף שכר את שירותיו של אגברייה - "קבלן" ירי ואלימות מאום אל פחם, כדי שיפגע בו.
1 צפייה בגלריה
הסוחט מרואן ואכד
הסוחט מרואן ואכד
"איים לשרוף ולפוצץ את בני המשפחה". מרואן ואכד
"הוא החל לצעוק ולאיים על בני המשפחה בכוונה להפחיד, ואמר כי אם יורשע בנו הוא ירה לעברם. בהמשך, דרש מהם חצי מיליון שקלים, בגין כך שהמצלמות נתפסו על ידי המשטרה ואיים כי אם לא יעשה כן ירצח את אבי המשפחה. הוא אף איים לשרוף ולפוצץ את בית המשפחה. בשל איומיו ברח אבי המשפחה מביתו ולן במקום אחר במשך כחודש", נכתב בגזר הדין.
עוד צוין כי "לבסוף, לאחר משא ומתן ממושך, הסכים מרואן להוריד את הסכום לרבע מיליון שקלים, עד לפני שנתיים הוא קיבל את סכום הסחיטה. אולם, לאחר שעבד נידון למאסר עולם, חזר אביו להאשים את בני המשפחה השכנה, כי בגללם הוטל על בנו מאסר עולם, ודרש ממנו עוד 50,000 שקלים ולשלם על הקנטינה של בנו בכלא".
מרואן הודה בסחיטה באיומים ושידול לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות. אגברייה הודה בכוונה מחמירה, עבירות בנשק ועבירות נוספות, והנאשם השלישי הודה כי רכש את האקדח והורשע בעבירות בנשק.
עו"ד אוהד כהן, שניהל את התיק מטעם הפרקליטות, אמר כי "בית המשפט קיבל את עמדתנו וגזר עונש תקדימי בחומרתו אשר מעביר מסר ברור, שמי שיפעל נגד עדים יורחק מהחברה לשנים ארוכות, אנו מקווים שעונשים מסוג זה יסייעו במיגור תופעות של הדחת עדים ושיבוש חקירות".
רב-פקד דורון אזולאי, שפיקד על החקירה במחוז הצפוני, מסר כי "מדובר בחקירה מורכבת מאוד ורגישה במהלכה בוצעו פעולות רבות על מנת לאסוף את הראיות במטרה להרשיע את הנאשמים. מחוז צפון מפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת להילחם בעבירות הסחיטה באיומים ויעשה הכול להבטיח את שלומם של המתלוננים, לעצור את העבריינים ולהובילם לבתי המשפט".