מפגינים נגד המהפכה המשפטית הותקפו הבוקר (יום שני) על-ידי עובדים ומאבטחים במלון פסטורל בכפר בלום, לשם הגיעו כדי למחות נגד שר הכלכלה ניר ברקת. בתיעוד חריג מהמלון ניתן לראות כי המאבטחים השליכו לעברם כיסאות, דחפו אותם, ואף חטפו מקלות דגלים מכמה מהם.
2 צפייה בגלריה
מאבטחיו של ניר ברקת מרחיקים מפגינים באלימות בכפר בלום
מאבטחיו של ניר ברקת מרחיקים מפגינים באלימות בכפר בלום
אלימות קשה בכפר בלום
המטרה של המפגינים הייתה לערוך "קבלת פנים" לברקת, שהגיע למלון יחד עם פעילים מפורום קהלת. "ברקת לן את הלילה בנעימים במלון פסטורל והתעורר לבוקר גלילי שקט ופסטורלי, ואנחנו באים להפר את השקט הזה ולספר לו מה דעתנו עליו, על הממשלה שהוא חבר בה ועל מפעילי הבובות שמלווים אותו", אמרו. "בואו נחושים, ייתכן שינסו לעכב אתכם. אין סיבה שזה יקרה וממילא לא באנו להזיק, אלא למלא את חובתנו האזרחית ולהשמיע את קולנו".
ככל הנראה, המפגינים פרצו לאולם בעת פגישה של ברקת עם ראשי רשויות - ועובדי המלון ואנשי האבטחה תקפו אותם כדי להרחיק אותם מהמתחם.
גיורא בן זאב, בן 81, סיפר כי "אנחנו קבוצה של בני 80-40 ויותר, נכנסנו למלון כדי להפגין. אמנם אנחנו 'אנרכיסטים' אבל אנחנו תושבי הגליל. ביקשו שנצא והתמהמהנו ביציאה. כשהיינו בחדר הישיבות, יצאו קבוצה של בריונים שהגיעו עם מטף מים, והתיזו עלינו כי אנחנו מפגינים בעד הדמוקרטיה. התחילו לזרוק עלינו כיסאות, לדחוף ולהפיל על הארץ".
בן זאב, מלוחמי גבעת התחמושת ויום כיפור, הוסיף כי "אלה שדחפו אותי הם אנשים צעירים מהילדים שלי, שהחטיפו לנו מכות. המשטרה הוזמנה וגיבתה את השליחים של המלון. נלחמתי במלחמות למענם, ולא פחדתי. פתחו עליי באש אינספור פעמים במלחמות ואני לא מפחד מהבריונים האלה".
תום קידר הוסיף "זו הייתה מהומה רצינית עם אלימות קשה ונוראית. ברקת הגיע לכאן עם פעילי קהלת. אלו היו עובדים ומאבטחים במלון שהשתוללו ותקפו אותנו. ניסינו לעצור את העובדים, והם פשוט לא ראו בעיניים. הסברנו להם שלא יתקפו ויכו את המפגינים הזקנים, אבל הם היו בטירוף. היינו בהלם. אף אחד מעובדי המלון לא עוכב לחקירה".
המפגינים הוסיפו כי "אחת הפעילות עוכבה על ידי המשטרה לתחנת קריית שמונה. התוקפים מסתובבים חופשי". לדברי המפגינים, השוטרים שהוזמנו למקום על ידם לא בדקו את תלונותיהם לגבי האלימות שספגו, ולא אפשרו להם להיכנס חזרה למלון ולהצביע על התוקפים. המפגינים ציינו כי כעת הם בדרכם לקמפוס המזרחי של מכללת תל חי, שם מתקיים כנס בהשתתפות השר ברקת.
בסביבת ברקת טענו מנגד שהוא עלול היה להיפגע. "למשטרה לקח חצי שעה להגיע ולפזר את המפגינים ובינתיים השר היה עם מאבטח אחד שלא הצליח להתמודד עם עשרות מפגינים שמנסים פיזית להגיע לשר ברקת", אמרו.
עם זאת, נראה כי המפגינים לא התרגשו מהאירוע הבוקר יותר מדי - ובקבוצת המחאה קראו להגיע למכללת תל חי, לשם ממשיך שר הכלכלה, לטענתם עם "צוות יועצי קהלת". "זו קריאה לכולם להגיע לשם עכשיו", כתבו בקבוצה.
מלון פסטורל בכפר בלום מסר בתגובה: "אנחנו מצרים על גילויי האלימות שננקטו כלפי המפגינים שהגיעו למלון, כדי למחות מול ביקורו של שר הכלכלה במקום. אנחנו מקפידים לשמור על פרטיותם של אורחי המלון, ובו בזמן עלינו לכבד את זכות ההפגנה ואת זכות המחאה. לא כך קרה היום. אנחנו מזמינים כל מפגין שנפגע בתקרית ליצור איתנו קשר, ונעשה כל מאמץ כדי לסייע לו ולחבק אותו. מנהלת המלון הקימה צוות שיחקור את האירוע, תוך שיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל, כדי שנוכל להפיק את המסקנות המתחייבות בהקדם האפשרי. מסקנות הצוות שהוקם יפורסמו ברבים, ויוטמעו בשגרת העבודה של המלון, על מנת שמקרים כמו אלה לא יישנו. כולנו מאוחדים בקריאה לימים שקטים יותר ורגועים יותר".