משטרת ניו זילנד הודיעה הבוקר (יום ה') כי שרידי האדם שנמצאו במזוודות שנמכרו במכירה פומבית בעיר אוקלנד שייכים לשני ילדים קטנים, לפי ההערכות בני 5 עד 10, וכי השניים מתו ככל הנראה כבר לפני כמה שנים. שאריות הגופות אותרו על ידי משפחה שקנתה את המזוודות הללו בשבוע שעבר מבלי לדעת מה תוכנן – לפי הדיווחים במכירה פומבית שנערכה באינטרנט – ובמשטרה הדגישו כי אותה משפחה לא חשודה בדבר.
1 צפייה בגלריה
מזוודות
מזוודות
משפחה קנתה את המזוודות במכירה פומבית באינטרנט, בלי לדעת מה תוכנן. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
גילוי שרידי האדם במזוודות עורר בימים האחרונים סערה בניו זילנד, ועד כה לא היה ברור לכמה גופות שייכים השרידים הללו. המשטרה פתחה בחקירה בחשד להריגה או לרצח, אך במסיבת עיתונאים שערך היום הבלש המקומי טופליאו ואאלואה הוא לא ציין מהו החשד המדויק שנבדק. הוא חשף כי שרידי הגופות נמצאו בשתי מזוודות בגודל דומה, שככל הנראה שהו ביחידת אחסון באוקלנד בין שלוש לארבע שנים.
ואאלואה ציין כי זהותם של הילדים טרם ברורה, אך למרות זאת הביע ביטחון שקרובי המשפחה שלהם חיים בניו זילנד. המשטרה, הוסיף ואאלואה, עורכת כעת בדיקות DNA לשרידים על מנת לקבוע מי היו אותם ילדים, שגם את מינם לא ציין. הוא הדגיש כי למרות שלחוקרים יש "כיוונים טובים", מדובר בחקירה סבוכה למדי – במיוחד לנוכח העובדה שעברו כבר כמה שנים מאז מות הילדים, ושאלות רבות נותרו לא-פתורות. ואאלואה הוסיף כי מקרים "מזעזעים" כמו המקרה הנוכחי קשים עבורו ועבור עמיתיו: "רבים מאיתנו הורים בעצמנו, ויש לנו עבודה לעשות. אנחנו עושים את המיטב על מנת לסיים את החקירה ולזהות את הקורבנות".
שתי המזוודות נקנו כאמור על ידי בני משפחה מאוקלנד במכירה פומבית. הן נקנו לצד פריטים רבים אחרים, וברשת BBC הסבירו כי במכירות מן הסוג הזה נהוג שהקונים לא זוכים להתרשם מהסחורה מקרוב. את הקנייה הם עושים בדרך כלל בתקווה שיתבררו בהמשך כפריטים רבי-ערך. את שאריות הגופות מצאו לתדהמתם בני המשפחה בביתם ב-11 באוגוסט, לפני שבוע בדיוק, אחרי שפתחו את הסחורה שהוסעה אליהם.
לפי האתר הניו זילנדי Stuff, ריח צחנה עלה מהמזוודות כשאלו נפתחו, ועד מהרה הוא התפשט ברחבי השכונה. בין השכנים שהעידו כי הריחו את הצחנה, כך דיווח Stuff, גם שכן שעבד בעבר במתקן לשריפת גופות, והוא סיפר שזיהה מיד שמדובר בריח של גופה: "היה לי ברור, רק ניסיתי להבין מאיפה הוא בא". המשפחה שקנתה את המזוודות אינה חשודה כאמור בדבר, ועל רקע תשומת הלב הפתאומית שהופנתה אליה היא עזבה בימים האחרונים את העיר ויצאה לחופשה.