מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, הצהיר הבוקר (יום חמישי) בגלצ כי הוא רואה בעצמו מועמד ראוי לתפקיד המפכ"ל. בהמשך התייחס להפגנות נגד המהפכה המשפטית, ואמר כי "המחאות משתקות אלפי שוטרים ברמה הארצית. הם היו אמורים לטפל בפשיעה בחברה הערבית ובסוף הם לא נמצאים במרחב הפלילי".
1 צפייה בגלריה
 איתמר בן גביר וניצב יורם סופר בפתח הישיבה הראשונה של התוכנית מסלול ירוק - למיגור הפשיעה במגזר הערבי
 איתמר בן גביר וניצב יורם סופר בפתח הישיבה הראשונה של התוכנית מסלול ירוק - למיגור הפשיעה במגזר הערבי
"ניסיון חנופה שקוף". ניצב ביטון ובן גביר
(צילום:דוברות המשטרה אלכס קולומויסקי )
לדברי ביטון, גם המחאות הן "משימה שאנחנו מכבדים ועושים בכבוד, אבל בסוף השוטרים לא נמצאים במרחב הפלילי". ביטון ציין כי "השוטרים האלה אמורים לטפל בפשיעה במגזר הערבי - מאיפה הם נלקחים? הם שייכים לתחנות משטרה, ליחידות מיוחדות, והם באים לטפל בסדר ציבורי במקום בפשיעה".
בתגובה לדברים של ביטון מסר כוח קפלן, שאחראי למחאות: "הפשיעה משתוללת, ישראל מדממת ומפקד המחוז מסית נגד המחאה, בורח מאחריות, ומתנהל כמי שמנסה לשפר עמדות במירוץ למפכ"לות. האשמת המחאה בכישלון המהדהד בטיפול בפשיעה ובאלימות היא ניסיון חנופה שקוף לשר הטיקטוק הכושל. אנו קוראים מפקד המחוז לשמש דוגמה, לגלות אחריות ולחזור בו מהאמירה המסיתה והפלגנית נגד מיליוני אזרחים שומרי חוק שיוצאים להגן על הדמוקרטיה הישראלית".
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יצא לא אחת נגד המחאות - ואחרי החגים עתיד לראיין את המועמדים לתפקיד המפכ"ל. ביטון אמר בריאיון כי "אני רואה את עצמי מועמד בשל וראוי להוביל את הארגון בשנים הבאות".
יעקב שבתאי, נזכיר, יסיים את תפקידו ב-17 בינואר 2024, ועם המועמדים להחליפו נמנים ניצב יורם סופר, סמפכ"ל המשטרה ניצב אבשלום פלד, ניצב בדימוס יורם הלוי, ניצב בדימוס דורון ידיד, וגם מי שמשמשים כיום כמפקדי מחוז מרכז וירושלים - ניצב אבי ביטון וניצב דורון תורג'מן.
זו לא הפעם הראשונה שמועמד לתפקיד המפכ"ל אומר דברים שמתפרשים כניסיון להשביע את רצונו של השר בן גביר. כך למשל, בחודש אוגוסט האחרון סירב ניצב יורם סופר להשיב אם יציית לבג"ץ או לשר במקרה של סתירה, וטען כי השאלה "לא רלוונטית לנושא". רק כמה ימים לאחר מכן הוא הבהיר כי "אנחנו כפופים לפסיקה ולדין - ומי שרומז על דרך אחרת פוגע בנו". בחודש יוני אמר סופר בריאיון בקשת כי הוא "טיפל ביד קשה" בחסימת כבישים, ואף תהה מדוע צריך להפגין במשך שמונה חודשים.
מהמשטרה נמסר בתגובה לדברי אבי ביטון: "לצערנו, יש מי שבחרו לעוות ולהוציא דברים מהקשרם באופן חסר אחריות, מסית ומפלג. על מנת להעמיד דברים על דיוקם ולמנוע את הטעיית הציבור, נדגיש כי בהתייחס לסוגיית הפשיעה, ציין מפקד המחוז את חלוקת סדר הכוחות במשטרת ישראל בעת הזו מול ריבוי המשימות ואתגרי הטרור, הפשיעה והסדר הציבורי - ש"מרתקת" אלפי שוטרים לאבטחת המחאות במאות מוקדים בכל סוף שבוע, שעה שאותם שוטרים נדרשים לטיפול בפשיעה במרחב הפלילי. זו עובדה ולא עמדה. בשום שלב לא נטען כנגד מחאה זו או אחרת ומפקד המחוז מדגיש בכל דיון, הערכת מצב ותדרוך, את שמירת הזכות למחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית".