פחות מחודשיים לבחירות ופחות משבועיים לסגירת הרשימות, שללה היום (ראשון) ח"כ אמילי מואטי מהעבודה אפשרות לריצה משותפת של העבודה ומרצ, ואמרה לאולפן ynet כי איחוד כזה עלול דווקא לפגוע בגוש המרכז-שמאל, ולא להועיל לו.
"בפעם הקודמת מפלגת העבודה יצאה לבחירות עם שני מנדטים ולאט-לאט צמחנו. בסקר האחרון היינו עם 5 מנדטים והגענו בסוף ל-7", אמרה מואטי.
4 צפייה בגלריה
אמילי מואטי בריאיון לאולפן ynet
אמילי מואטי בריאיון לאולפן ynet
"לפיד ראש ממשלה מצוין". אמילי מואטי
(צילום: דנה קופל)
-את אומרת שאין בכלל סיכוי לאיחוד? "אני חושבת שהפוליטיקה הישראלית צריכה לחזור להיות דו-גושית, של דמוקרטים ורפובליקנים. אם מחר יאיר לפיד יגיד שהוא פותח את המפלגה שלו לפריימריז בין כולם, אנא בואו להתמודד. אני מדברת על חזרה לדמוקרטיה דו-גושית. אני הגשתי ב-2013 לציפי לבני נייר שעבדתי עליו שבעצם אומר שיהיה פריימריז למועמד לראשות לממשלה מטעם הגוש ולרשימה. זה יכול להיות כל אחד. זה יהיה מערך של מפלגות דמוקרטיות מול רפובליקניות - אבל זה ייקח זמן".
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"מאוד מחבבת אותו". יאיר לפיד
(צילום: EPA)
"בסופו של יום המפלגות הולכות לנשיא המדינה, הנשיא סופר אצבעות - כמה ממליצים יש על כל מועמד", הוסיפה מואטי. "אני מתחייבת שקול למפלגת העבודה הוא קול לממשלה בראשות יאיר לפיד, בחדווה גדולה, אני חושבת שהוא ראש ממשלה מצוין ואני מאוד מחבבת אותו".
-מה עם המפלגות הערביות? "האזרחים הערבים חייבים ללכת ולהצביע, הם יכולים להביא כ-20 מנדטים. אני אסע לכל מקום שיש בו בוחרים, אשכנע אותם לצאת ולהצביע. אהיה חברה בכל פורום וקבוצה שקשורה לזה. נעודד הצבעה. אני מניחה שרוב הקולות ילכו למשותפת - מה לעשות".
מואטי התייחסה לשאלה האם יש סיכוי שהעבודה תמליץ דווקא על בני גנץ לאחר הבחירות. "אנחנו לא יכולים לדעת כיצד הבחירות יתפתחו. כרגע אני נוטה לתמוך בלפיד. דברים יכולים להשתנות. פתק למפלגת העבודה הוא פתק לממשלה בראשות לפיד והוא פתק ודאי נגד ממשלה בראשות נתניהו".

"המשותפת היא לא חלק מהממשלה שלנו"

ח"כ יוראי להב-הרצנו מיש עתיד התייחס גם הוא למצב הגוש שלו, ואמר לאולפן ynet כי ביש עתיד מצפים שהעבודה ומרצ יתאחדו כי אחרת ברור מאליו שאחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה. "יש סכנה כזו שאחת מהן לא תעבור. שתיהן על 4-5 מנדטים בסקרים, זו סכנה שאנחנו לא יכולים לקחת אותה כי אי-מעבר של אחת המפלגות האלו היא עלייתו של נתניהו לשלטון ובן גביר כשר. לכן הן צריכות לשים את האינטרסים בצד ולהתאחד".
4 צפייה בגלריה
יוראי להב הרצנו יש עתיד
יוראי להב הרצנו יש עתיד
"מעריך בוודאות שהערבים ילכו להצביע". יוראי להב-הרצנו
אף אחד לא חושב שמיכאלי מנותקת מהמציאות. אז מה היא רואה שאתם אולי מפספסים? "זה עניין של סדר עדיפויות. כמו שלפיד שם את טובתו האישית מאחור הרבה פעמים, כך אני מבקש מיש עתיד וממרצ. אני מסתכל על הסקרים ורואה סכנה ברורה למפלגות הגוש. אני קורא להן לא לקחת את הסכנה הזו".
-ואולי לפיד רוצה לשפר עמדות מול הליכוד ולכן מעוניין לשתות לעבודה ולמרצ קולות? "מפלגת יש עתיד היא הגדולה ביותר ושואפת להיות החזקה ביותר כי זו ערובה שהממשלה תהיה יציבה. הלקח המרכזי מהממשלה האחרונה הוא שממשלה קטנה לא מחזיקה יותר מדי זמן מעמד, לכן אנחנו שואפים לכמה שיותר מנדטים".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
להב-הרצנו אף אמר "כי הגישה הזו של ' לא יהיה איחוד' היא חסרת אחריות", והסביר: "אנחנו נעשה הכל כדי שנתניהו לא יחזור לשלטון. אנחנו שומעים את השיח של אמסלם על מערכת המשפט, הוא רוצה לשנות את אופייה של ישראל. אם מפלגת העבודה או מרצ לא תעבורנה את אחוז החסימה, נתניהו ובן גביר, הגוש המסוכן הזה, יקימו ממשלה".
חבר הכנסת מיש עתיד התייחס לאחוזי ההצבעה הצפויים במגזר הערבי. "אני מעריך בצורה די ודאית שאזרחי ישראל הערבים ילכו להצביע, כי הם מבינים מה יהיה פה אם לא. יקום פה משרד הגירה שיגרש את אויבי המדינה ברכבות".
-ראיתם פעם במשותפת סוג של פרטנר, אחר כך השלכתם אותם, חזרתם בכם מזה. "המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה שלנו. לא נקים איתם ממשלה, אין לי שליטה על איך חברי כנסת מצביעים ועל מי הם ממליצים.