ירדן רומן (35) הצליחה להציל את בתה הקטנה גפן (3) ומסרה אותה לבעלה אלון רגע לפני שנשבתה על-ידי חמאס. מאז שנחטפה מקיבוץ בארי, ירדן לא ידעה האם בעלה והילדה שרדו. אחרי כמה שבועות בעזה היא גילתה שאלון וגפן בחיים, מה שנתן לה כוחות והעניק לה תקווה. אחרי 54 ימים בשבי חמאס ירדן שוחררה, והבוקר (חמישי) היא סוף סוף התאחדה עם משפחתה. החיבוק עם גפן לא הותיר עין אחת יבשה.
משפחתה של ירדן סיפרה כי היא במצב בריאותי טוב ושהיא החלה לשתף בהדרגה במה שעברה בזמן השבי. היא סיפרה כי זו הייתה חוויה מאוד קשה עבורה. כרמל גת (39), גיסתה של ירדן, עדיין בשבי. "יש לנו סיבה טובה להאמין שכרמל עדיין בחיים", אמרו במשפחה. "נמשיך להיאבק עד שהיא ו-145 החטופים האחרים יחזרו".
5 צפייה בגלריה
ירדן רומן חוזרת למשפחתה
ירדן רומן חוזרת למשפחתה
ירדן רומן עם גפן ואלון
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של מאיה רומן )
5 צפייה בגלריה
ירדן רומן חוזרת למשפחתה
ירדן רומן חוזרת למשפחתה
קרוביה של ירדן רומן
(צילום: דובר צה"ל)
רק חודש לפני המלחמה ומתקפת הפתע של חמאס עזבה משפחת רומן את קיבוץ בארי, בין היתר עקב המצב הביטחוני. הם עברו לגבעתיים, נסעו לטיול מדרום אפריקה וחזרו לארוחת חג משפחתית בקיבוץ, אצל הוריו של אלון.
אמו של אלון נרצחה על ידי המחבלים ואחותו של אלון, כרמל, כאמור נחטפה. לאחר שהן הוצאו מהבית, ארבעה מחבלים חמושים לקחו את אלון, ירדן וגפן בטנדר שגנבו בקיבוץ והחלו לנסוע לכיוון גדר הגבול עם עזה.
5 צפייה בגלריה
ירדן רומן גת וליאם אור
ירדן רומן גת וליאם אור
ירדן רומן אחרי שחרורה משבי חמאס
( צילום: אלקאהרה אלאחבאריה)
5 צפייה בגלריה
ירדן רומן־גת
ירדן רומן־גת
ירדן רומן
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
5 צפייה בגלריה
כרמל גת
כרמל גת
הגיסה כרמל גת. עדיין בעזה
מעדות אחותה של ירדן, רוני, עולה כי מעט לפני שהמחבלים הגיעו עם השלושה לגדר הגבול, התקרב אליהם טנק של צה"ל: "המחבלים החמושים קפצו מהרכב והתחילו לברוח. אלון וירדן, שהחזיקה את גפן על הידיים, ניצלו את ההזדמנות וקפצו מהרכב גם הם, והחלו לברוח אל השדות. הם רצו לכיוון מוצב צה"לי קרוב, אבל כשהתקרבו הבינו שהוא נטוש, אז החליטו לא להתקרב.
"בשלב הזה המחבלים כבר הבחינו בהם והתחילו לרדוף אחריהם ולירות לעברם. ירדן העבירה את גפן לידיים של אלון, והם רצו שניהם תוך כדי שיורים עליהם, מנסים לתפוס מחסה. ירדן הסתתרה, אלון המשיך לרוץ עם גפן על הידיים - ואז הם התפצלו. במשך קרוב ל-24 שעות אלון וגפן הסתתרו בתוך קבוצת שיחים. הם שמעו את המחבלים מסתובבים סביבם חיכו לרגע המתאים לברוח. בבוקר, ביום שאחרי, הם חברו לחיילים".
אחיה של ירדן סיפר כי כבר באותו יום הם "ארגנו כוחות של גששים, של מאבטחים, שיחפשו אותה. אלון הראה להם את הנקודה ואני נשארתי עם גפן, שאמרה לי, 'אבא הולך לחפש את אמא, היא הלכה לאיבוד ואנחנו צריכים למצוא אותה".