שב"כ פרסם היום (שישי) באופן חריג תמונות של לוחמי הארגון מתחפשים לפני המבצע ביום שלישי האחרון, שבו חיסלו ביחד עם לוחמי הימ"מ שלושה מחבלים בבית החולים אבן סינא בג'נין. בתמונות נראים שניים מהלוחמים בהכנות למבצע - שבעיצומו תועדו חלקם במדי צוותי רפואה.
2 צפייה בגלריה
לוחמי שב"כ מתחפשים תחפושת לפני פעולה חיסול ב בית חולים ג'נין
לוחמי שב"כ מתחפשים תחפושת לפני פעולה חיסול ב בית חולים ג'נין
(צילום: אינסטגרם שב"כ)
2 צפייה בגלריה
לוחמי שב"כ מתחפשים תחפושת לפני פעולה חיסול ב בית חולים ג'נין
לוחמי שב"כ מתחפשים תחפושת לפני פעולה חיסול ב בית חולים ג'נין
(צילום: אינסטגרם שב"כ)
"את הסוף של הסרט כבר ראיתם... ככה זה נראה רגע לפני שיצאנו השבוע למבצע בלב ג׳נין לסיכול מחבלים שתכננו לבצע פיגועים נגד ישראלים", נכתב בעמוד האינסטגרם של שב"כ - במה שמזכיר מעט את התמונות מהסדרה פאודה. בתיעודים שפורסמו מבית החולים נראו הלוחמים המחופשים מובילים בכיסא גלגלים לוחם אחר, תחת הסוואה - רגע לפני שפרצו עם נשקים שלופים לאחד החדרים, שבו חיסלו שלושה מחבלים מחמאס והג'יהאד האיסלאמי בתוך כותלי בית החולים.
במהלך הפעילות בבית החולים חוסל מוחמד ג'לאמנה (27), איש חמאס שלפי ההודעה המשותפת של שב"כ, המשטרה וצה"ל, ניהל קשרים מול מפקדת ארגון הטרור בחו"ל ואף נפצע בעבר כשניסה לקדם פיגוע רכב תופת. בנוסף, ג'לאמנה העביר נשקים ותחמושת לפעילי טרור לטובת קידום פיגועי ירי, ותכנן כאמור פיגוע פשיטה בהשראת אירועי פלישת מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר.
"ג'לאמנה תכנן הוצאת פיגוע בטווח הזמן המיידי והשתמש בבית החולים כמסתור ולכן סוכל", נמסר אתמול בהודעת כוחות הביטחון על המבצע. "נמשיך לפעול מול כל איום אשר יסכן את ביטחון מדינת ישראל". בכליו של המחבל אותר אקדח. ג'לאמנה, שקיים כאמור קשרים עם חמאס חו"ל, פתח מפקדה של הארגון בבית החולים מתוך הבנה שהזירה מאפשרת לו להיות בלתי-פגיע. הוא ואנשיו ניהלו מבית החולים את פעילות הטרור בשטחי יהודה ושומרון.

יחד עם ג'לאמנה חוסלו שני מחבלים אחים שגם הם הסתתרו בבית החולים: מוחמד אלגזאוי, פעיל גדודי ג'נין של חמאס שהיה מעורב בכמה פעילויות טרור ובכלל זאת ירי לעבר כוחות צה"ל בגזרה, ואחיו באסל אלגזאוי, פעיל הג'יהאד האיסלאמי שהיה מעורב בפעילות טרור בגדה.
מבצע החיסול המורכב נוהל בחמ"ל המבצעים המיוחדים של שב"כ כשתכליתו הסרת איום. הלוחמים נכנסו לחדר ספציפי בתוך בית החולים, וחיסלו את פעיל החמאס ואת שני המחבלים הנוספים מבלי לפגוע באחרים. החיסול התבצע על-ידי כוח מסוערב של הימ"מ, שנכנס לבית החולים בשעה 5:30 ובשעה 5:40 כבר סיים את פעולתו.
מודיעין מדויק, שהתקבל אצל כוחות הביטחון לפני הפעילות, אפשר את הפעולה התקדימית. מחבלים רבים משתמשים בבית החולים אבן סינא כמקום מסתור, ומשטחו נעשה בעבר שימוש בירי, השלכת מטענים ויידוי אבנים ובקבוקי תבערה. "אין ערי מקלט באיו"ש ולא יהיו - שכל מחבל יידע את זה", אמר גורם ביטחוני. "היד של צה"ל ושל מערכת הביטחון תגיע לכולם".
הפעולה בביח בג'נין
התיעוד, שבו נראו לוחמי שב"כ וימ"מ מסירים את התחפושות והופכים לצוות תקיפה מיומן, סיפק הצצה חריגה ונדירה לדרך הפעולה של הכוחות המסתערבים, ולדרך שבה הם פועלים בלב שטח אויב. זו גם לא פעם ראשונה שלוחמי השב"כ נתפסים בעין מצלמות בית חולים, מחופשים ונכנסים אליו בכיסוי. בשב"כ אמרו שהפעולה מנעה פיגוע קשה והצילה חיי רבים.