1 צפייה בגלריה
אולימפיה חביב ובתה
אולימפיה חביב ובתה
אולימפיה חביב ובתה
(צילום: יובל חן)
שלוש שנים וחצי לאחר שהותקפה באכזריות על ידי נתין זר מאריתריאה, וימים ספורים לאחר שציינה את יום הולדתה ה-45, נפטרה הלילה (רביעי) אולימפיה חביב, תושבת נתניה שכל חטאה היה לעבור בשעת ערב בשוק. הלווייתה תיערך מחר בבית העלמין בעיר.
כשהם נפרדים ממנה אתמול, צמודים למיטתה במוסד הסיעודי "דורות", הבטיחו לה בני המשפחה שלא יעצרו עד לשינוי סעיף ההרשעה של טספה מריאם מניסיון רצח לרצח - כך שעונשו יוחמר מ-18 שנה למאסר עולם. "הרוצח הרס לנו את החיים בשניה, לכל המשפחה", אמרה ל-ynet בתה, יסמין פלאח. "אנחנו לא ננוח. אמא שלי היתה אישה שאהבה את החיים - ופספסה אותם".
ב-17 באוקטובר 2018, נזכיר, הובאה אולימפיה חביב לבית החולים עם 21 שברים בגולגלתה, אחרי שנמצאה בשוק בנתניה כשהיא מתבוססת בדמה. רק מאוחר יותר התוודעו הרופאים לזוועה שקרתה לה שעות קודם לכן: מיראם עקב אחריה, גרר אותה למחסן נטוש, ניסה לאנוס אותה - וכשהתנגדה, רוצץ את ראשה בלבנה וברח. על אף שהוגדרה בסכנת חיים מיידית, חביב הצליחה לשרוד - ואף שנה לאחר מכן חזרה להכרה, תקשרה עם בני משפחתה וחיבקה את נכדתה התינוקת.
מאז נולדו לאולימפיה עוד שני נכדים מבנה זיו, אך את האחרון שבהם כבר לא ראתה. "היתה תקופה שהיא השתקמה", סיפרה הבת בכאב. "היא דיברה מילים בודדות, רשמה לנו דברים כמו 'אני רוצה הביתה', אבל לא זכרה מה קרה לה. לא דיברנו על התקיפה, לא רציתי להראות לה את הרוצח ולא לספר לה שהוא בכלא. פחדנו שזה ידרדר את מצבה".
יסמין ציינה כי "במקום זה הראנו תמונות שלה והעלנו זיכרונות, וזה עשה לה טוב. כשראתה אותי היא בכתה מהתרגשות, והייתי אומרת לה לא לבכות, ושיש לה נכדים שמחכים לה בבית". אלא שלמרות התקווה שתחזור לאיתנה, לפני שנתיים לקתה אולימפיה באירוע לבבי שהחזיר אותה אל ההנשמה וההרדמה - ואתמול מערכות גופה קרסו.
"בשנה שעברה עוד חגגנו לה יום הולדת", סיפרה יסמין. "היא הייתה במצב טוב יותר, אמנם מונשמת אבל הזיזה את העיניים והביעה רגשות עם הפנים. לדעתי הרגישה שאני שם. השנה כבר היה לי מאוד קשה להגיע עם עוגה, כאילו שהייתה לי הרגשה. בכיתי הרבה, למרות שהייתי בטוחה במיליון אחוז שהיא תצא גם מזה, כי היא לוחמת. בחיים לא חשבתי שזה יהיה הסוף".