ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר אהוד ברק התייחס היום (שני) בריאיון ל-ynet Live למלחמת "חרבות ברזל" ולמתקפת הפתע שפתחה אותה. "זה האירוע החמור ביותר שאירע במדינת ישראל מאז הקמתה", אמר ברק. "לא היה דבר כזה מעולם, לא מבחינת היקף הנפגעים ביום אחד - ולא מבחינת הצורות המצמררות שבהן אנשים נרצחו. רובם בכלל אזרחים".

לדבריו, על אף מכת הפתיחה הכואבת במיוחד, "מדינת ישראל התעשתה מהר". הוא ציין כי "ישראל גייסה 350 אלף חיילי מילואים, ולכן כרגע לא תיתכן הפתעה מהסוג הזה במקום אחר. ארה"ב כבר שלחה נושאת מטוסים אחת, תהיה עוד אחת. יש גיבוי רחב מאוד מהעולם, ואולי הדבר הכי חשוב, קמה ממשלת חירום".
ברק תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי ב"מדינה נורמלית, הוא היה מתפטר". לדבריו, "כרגע הוא מוביל את הקבינט, אז יש חשיבות עצומה לזה שבנוסף לגלנט יהיו שם גם גנץ ואיזנקוט, לפחות החיילים בשטח יכולים להיות שקטים".
על יעדי המלחמה, אמר ברק כי "אנחנו לא יכולים למחוק לגמרי את חמאס. חמאס הוא אידיאולוגיה, הוא נמצא בחלומות של אנשים, בלב שלהם, בראש שלהם. הצעד המעשי שהפעולה צריכה להשיג יהיה חיסול כל היכולות המבצעיות של חמאס ברצועת עזה, וזו משימה מספיק מסובכת, אז בה צריך להתמקד".
1 צפייה בגלריה
  בנימין נתניהו אהוד ברק
  בנימין נתניהו אהוד ברק
נתניהו וברק
(צילום: חיים גולדברג / פלאש90, מוטי קמחי)
ברק התייחס גם לבקשה האמריקנית לחדש את אספקת המים לרצועה, ואמר כי "אני לא חושב שיש לישראל ברירה. ההתייצבות של אמריקה לצדנו בצורה כל כך מרחיקת לכת היא דבר שגם הוא לא קרה בעבר, ויש לו גם מחיר. הדבר הזה הוא אחד מהם. מדינת ישראל לא מתכוונת להשתוות לחמאס. אנחנו מתכוונים לעקר את חמאס מכל יכולת צבאית, ומקווים גם שיהיה אפשר להעביר חזרה לשם את הרשות הפלסטינית או איזשהו גורם אחר. חמאס, אין לו מקום גם בשלטון של עזה".
על האפשרות של חזית נוספת בצפון, אמר ברק כי "לישראל אין שום עניין לפתוח חזית שנייה. אני גם לא ממליץ לחיזבאללה לעשות את זה. יכול להיות שהאיראנים ידחקו בחיזבאללה לפתוח חזית שנייה, ויכול להיות שעצם חילופי האש שישנם כבר ביומיים האחרונים כל יום יובילו להידרדרות. המדיניות והכיוון של להתרכז ברצועת עזה ולא ביוזמתנו להרחיב את זה גם לצפון הוא שיקול נכון מאוד. אתה רוצה לחסל את חמאס, חמאס הוא לא בצפון, הוא בעזה".
ברק התייחס לביקורת עליו ועל המפגינים בחודשים האחרונים נגד המהפכה המשפטית: "אנשים איימו עלינו שפוגעים בכשירות של צה"ל, אמרתי כל הזמן תפסיקו לדאוג, ביום שתהיה מלחמה הם כולם יתייצבו עד האחרון. מהטייסים ומאחים לנשק כולם התייצבו. כל מי שלא גויס נמצא בפעולות התנדבות שמחליפות את החלל שהמדינה השאירה, דרך ההתנהגות המופקרת של הממשלה בשנה האחרונה. הם כולם הלכו לעשות את מה שצריך. אבל במה מתעסקת הסביבה של נתניהו? בתיאוריות קונספירציה שהטייסים שקראו להם 'מוגלה' ואלה שנהרגו עכשיו, שנלחמו במחבלים, הם אנרכיסטים. גיבורים, טייסים, אנשי יחידות מיוחדות ואזרחים מהשורה שבאו בגופם לעצור את הדבר הזה".