הפרקליטות הגישה אתמול (יום שלישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד שני תושבי הכפר ג'דיידה-מכר שבגליל המערבי, בגין כמה מקרי שוד מזוין של תחנות דלק וחנויות נוחות באזור חיפה, הקריות והשרון. השניים נהגו להגיע רעולי פנים לזירות השוד עם רכב שעליו מספרי רישוי שאותם גנבו ממכוניות חונות באזור הקריות.
החקירה החלה לפני כחודש, לאחר שבמהלך הלילה של 20 באפריל בוצעו שלושה מעשי שוד, כמו גם ניסיון שוד, בתחנות דלק באזור. במשטרה הבינו כי בכל המעשים פעלו החשודים בדפוס פעולה דומה, והחקירה הופקדה בידי חוקרי היחידה המרכזית במחוז חוף.
3 צפייה בגלריה
מעשי השוד של שני החברים מכפר ג'דידה מכר
מעשי השוד של שני החברים מכפר ג'דידה מכר
שוד תחת סונול בכניסה למושב ביתן אהרון
(צילום: דוברות מחוז חוף)
בתום חקירה סמויה שהתבססה על אמצעים טכנולוגיים ומצלמות אבטחה אותרה זהותם של החשודים, שני תושבי ג'דיידה מכר בני 22 ו-23. השניים נעצרו ב- 29 באפריל סמוך לבית הספר הטכני של חיל האוויר במפרץ חיפה, זמן קצר לאחר ששדדו באיומים עובד תחנת דלק באזור התעשייה נעמן, ולאחר מכן נמלטו מהמקום במכונית.
מהחקירה עלה כי השניים היו מעורבים בביצוע מעשי השוד הללו. בכל שוד שכזה הם גנבו מאות ואלפי שקלים. כתב האישום מייחס להם ארבע עבירות של שוד בנסיבות מחמירות ועבירה של ניסיון שוד בנסיבות מחמירות.
3 צפייה בגלריה
מעשי השוד של שני החברים מכפר ג'דידה מכר
מעשי השוד של שני החברים מכפר ג'דידה מכר
שוד בתחנת הדלק נעמן
(צילום: דוברות מחוז חוף)
3 צפייה בגלריה
יפית לוי
יפית לוי
יפית לוי, ימ"ר חוף
(צילום: דוברות מחוז חוף)
בנוסף, השניים מואשמים גם בגניבת שש לוחיות רישוי מכלי רכב באזור הקריות, שהותקנו על המכונית ששימשה אותם לביצוע מעשי השוד. על פי כתב האישום, הלוחיות הוחלפו בין אירועי השוד השונים כדי להקשות על המשטרה לעלות על זהותם.
השניים נחקרו במשרדי ימ"ר חוף, ומעצרם הוארך כמה פעמים בבית משפט השלום בחיפה, עד להגשת כתב האישום נגדם. בימים הקרובים ידון בית המשפט בבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרם של השניים עד לתום ההליכים.
"במהלך החקירה עלה חשד שמי שביצע את העבירות הם שני בחורים צעירים", אמרה פקד יפית לוי, מצוות החקירה בימ"ר חוף. "הבנו שהם פירקו לוחיות רישוי ממכוניות חונות באזור הקריות לצורך מעשי השוד. במקביל לחקירה, החלה פעילות סמויה של ימ"ר חוף. לאחר שהם ביצעו שוד נוסף ב-29 באפריל בשעות הלילה, הם נעצרו על-ידי בלשי הימ"ר. אנו רואים את המעשים האלו בחומרה רבה, ודאגנו למעצרם של השניים שעומדים כעת לדין בבית המשפט המחוזי בחיפה".