"הערצנו את הגבר שהפכת להיות"

סמל אמיתי בן שושן ז"ל
אלפים ליוו למנוחות את סמל אמיתי בן שושן ז"ל, לוחם בהכשרה בבית הספר לקומנדו מעזריאל, שנפל בהיתקלות עם מחבלים ליד חאן יונס. "בן אהוב שלי, איך נפרדים מבן מושלם כמוך? הם באו אלינו הביתה – לא האמנתי, חשבתי שזה חלום רע", ספדה האם מלי.

"תמיד חשבתי שבגלל שאתה כזה מושלם אלוהים ירצה אותך. ניסיתי כל כך להניע אותך להתגייס לאגוז, אבל אתה רצית להיות לוחם של ממש. רצית להיות דוגמה. היית ילד של אמת, שאהב את התורה והמצוות. כולם שיבחו את הגבר שבך, הנוכחות שלך הייתה כזו שאי אפשר לפספס".
האם סיפרה כיצד תמיד דאג לה, לאחיו ולבת הזוג. "מי יצחיק אותנו ויאכל לנו את הראש? מי יגרום לנו לצחוק? ידעת לנהל את כולם וכולנו הערצנו את הילד והגבר שהפכת להיות. איך השארת את החברה לבד? כמה רצית לשאת אותה לאישה. שלח לה כוח, עזור לה להסתדר בלעדיך".
"איך שמחת שעברת את הגיבוש, הייתי גאה בך", סיפרה האם. "אבל הפחד הזה התכנס כשנכנסת לעזה. מאז שהתגייסת אני בשיח עם הקב"ה, מאז שהוקפצו בשבת השחורה אני מבקשת 'די' בכל הותר לפרסום. השבוע אמרתי לאלוהים אני עושה את הכל כדי לסייע, ולא נעניתי".
4 צפייה בגלריה
הלווייתו של סמל אמיתי אבן שושן ז״ל
הלווייתו של סמל אמיתי אבן שושן ז״ל
משפחתו של סמל אמיתי אבן שושן ז"ל
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
הלווייתו של סמל אמיתי אבן שושן ז״ל
הלווייתו של סמל אמיתי אבן שושן ז״ל
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
הלווייתו של אמיתי אבן שושן ז"ל
הלווייתו של אמיתי אבן שושן ז"ל
(צילום: REUTERS/Hannah McKay)
אחותו ליעד ספדה לו: "היית האח הקטן והמציק שלי, אבל אני אוהבת אותך. אני לא מבינה איך קמים מזה. מי ינחה את החתונה שלי? אני מתחייבת בפניך, אחי הקטן, שיהיה גם צחוק וכיף בחיינו. זה תפקידי, להשלים את המשימה שלך, לחבר בינינו".
בת זוגו בארבע השנים האחרונות, איילה, ספדה לו: "לפני שנכנסת לעזה הייתה לי שמירת לילה ולא רצית להעיר אותי. אז התקשרת רבע שעה לפני ואמרת 'בואי נדבר'. ידעתי איזו שמלת כלה אני רוצה, ואיזו טבעת, ואיך יקראו לילדים שלנו".
"תמיד תהיה הכי חתיך בחבורה, הכי יודע מה להגיד בזמן הנכון, הכי אוהב והכי שלי", הוסיפה איילה. "עכשיו אני בלעדיך, אבל כפי שאמרת לי – אם למות אז רק ככה, כמו כל הגיבורים שסיפרת לי עליהם, שמתו בשביל המדינה".

מפגש הפרידה לפני הכניסה לעזה

סמל ריף הרוש ז"ל
יותר מאלף חברים ובני משפחה ליוו למנוחות את סמל ריף הרוש ז"ל, לוחם בהכשרה בבית הספר לקומנדו מקיבוץ רמת דוד שבעמק יזרעאל, שנפל בהיתקלות שלשום ליד חאן יונס. "לצערי, ריף כנראה הרגיש. סיגל ואני היינו בחו"ל והוא הזמין את כל המשפחה, אפילו לא אמר לנו. התקשר לאחותי, אמר לה 'ההורים בחו"ל ואני נכנס לעזה, מה אני עושה?'", ספד אביו אבי.

4 צפייה בגלריה
סמל ריף הרוש ז"ל
סמל ריף הרוש ז"ל
סמל ריף הרוש ז"ל
(באדיבות המשפחה)
"הוא שכנע את כולם להגיע אליו, קיבלתי 60 תמונות זיכרון מהילד הכי יפה שהיה, ואנחנו יושבים באנגליה ובוכים. בערב הוא לא היה יכול להחזיק את זה ואמר 'אבא, אני נכנס לעזה, אבל אל תספר לאמא'. אמרתי לו 'אל תהיה גיבור, גיבורים מתים מהר'. שאלתי אותו אם הוא מפחד והוא ענה כן. אמרתי שאני שמח, כי כשמפחדים יותר ערניים.
"הוא בחר להיות גיבור והיה שמח לראות את כל מה שקורה פה. הוא היה איש של אנשים, הייתי מחובר אליו ברמות שלא ניתן להבין", הוסיף האב בכאב. "אני מבקש סליחה, אהוב קטן שלי. תן לי כוחות. אני אוהב אותך, מעריך אותך ומכבד אותך. הייתי צריך ללמוד ממך יותר כשהיית חי".
בת דודתו ספדה לו: "רק לפני שבועיים נפגשנו לא דמיינתי שזאת תהיה הפעם האחרונה. שאבקש מסבתא שתיקח אותך ממני כי אתה מעיק לי. דיברת כמה כיף לך במסלול, כמה איכותיים החברים שאיתך. היינו צמד בלתי נפרד מהרגע שנולדת, לא עזבת אותי לרגע. תמיד הולך אחריי. אין לי מילים להסביר כמה אני אוהבת אותך, כמה הייתי גאה בך".

"ללא שום פגם, היה מלאך"

סמל עילאי צעיר ז"ל
מאות בני משפחה וחברים ליוו למנוחות את סמל עילאי צעיר ז"ל, לוחם בהכשרה בבית הספר לקומנדו מקידר, שנפל בהיתקלות ליד חאן יונס. "אני אתגעגע לשיחות איתך, לאהבה האינסופית שלך, לעוצמות שלך. היה בך כל כך הרבה רוך ועוצמות", ספדה האם יפה.

"אנחנו נתגעגע לחיבוקים הארוכים שלך, לאישיות המיוחדת שלך, למי שהיית", הוסיפה האם. "עילאי, תראה סביבך, כמה אנשים באו ללוות אותך בדרכך האחרונה? כל החברי שלך מהפלוגה, כל האנשים שהכרת. תראה כמה אהוב אתה, אתה בלב כולנו, כמה אהבה פיזרת, ילד אהוב שלי".
אחותו יעל ספד: "עילאי היה אור שלי, מלא בטוב, אהב את כולם – את עם ישראל ואת ארץ ישראל, ועשה הכל למענם. עילאי היה אדם פשוט ועינו, וכל הצטיינות שקיבל שמר הכל לעצמו. עילאי היה טהור, ללא שום פגם. הוא היה מלאך".
"מי שמכיר אותי יודע שאני לא בוכה בקלות, אבל תמיד יש פעם ראשונה", ספד האח שילה. "עילאי תמיד היה עמוד התווך של החברה. אם היה קשה למישהו, הוא תמיד היה מקשיב לכל אחד ומרים לו את המורל. כל שיחה איתו הייתה מעניינת, ותמיד הוא היה מוצא תשובות לשאלות. אם זה באותו רגע או מאוחר יותר, לרגע לא חשבתי שהשיחות שלנו ייגמרו".
אתמול הובא למנוחות גם סרן עידו ברוך ז"ל, שנפל גם כן בהיתקלות ליד חאן יונס.
פורסם לראשונה: 22:38, 07.04.24