ממשלת ספרד השיקה היום (ה') קמפיין שמעודד נשים להרגיש בנוח עם הגוף שלהן, ולא להתבייש להגיע בבגדי ים לחופים. הקמפיין מעורר עניין בכלי תקשורת ברחבי העולם וזוכה לתהודה רבה.
חמש נשים מופיעות בכרזה המצוירת, שנועדה לפנות לקהל נשי מגוון ונחשבת לתגובה לפרסומות ולכרזות ה"מסורתיות" בחודשי הקיץ, שמציגות נשים צעירות ולבנות בעלות מבנה גוף "אידיאלי".
המשרד לשוויון, שפרסם את הקמפיין, אמר לנשים: "הקיץ הוא גם שלנו. תיהנו ממנו בכל דרך, בכל מקום ועם כל מי שתרצו. היום אנחנו מרימות כוסית למען קיץ לכל הנשים, בלי סטראוטיפים ובלי אלימות אסתטית נגד הגוף שלנו". אירנה מונטרו, השרה לשוויון, אמרה ש"כל גוף" מתאים לחוף הים: "יש לנו את הזכות ליהנות מהחיים כמו שאנחנו, בלי אשמה או בושה. הקיץ הוא של כולן!".
הקמפיין הוא שיתוף פעולה של המשרד לשוויון ושל הגוף הממשלתי "מכון הנשים". אנטוליה מוריאס, שעומדת בראשו, אמרה שהציפיות מנשים בנוגע למראה החיצוני שלהן לא רק פוגעות בביטחון העצמי שלהן, אלא בסופו של דבר גם שוללות מהן זכויות.
ממשלת ספרד, בראשותו של פדרו סאנצ'ס מהמפלגה הסוציאליסטית, חרתה על דגלה את קידום מעמד האישה. בקבינט של ראש הממשלה סאנצ'ס יש 14 נשים ושמונה גברים.