ועידת החינוך מאורגנת על-ידי קבוצת "ידיעות אחרונות" בשיתוף נותני חסות
אלחנן פלהיימר, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, טען בוועידת החינוך של ynet ו-"ידיעות אחרונות" כי הסטודנטים נמצאים בתחתית סדר העדיפויות של הממשלה. "ראינו את זה בא לידי ביטוי בתקציב המדינה, שבו הסטודנטים לא באו לידי ביטוי. לא היה שום הישג לציבור הסטודנטים, שבמרבית הזמן לומד וצריך עזרה וסיוע מהממשלה".
פלהיימר ציין כי קיים מחסור בדיור לסטודנטים. "חסרות לנו עשרות אלפי מיטות. סטודנטים גרים אצל ההורים או שוכרים דירה באלפי שקלים בחודש. רבים כלל לא נכנסים לאקדמיה מלכתחילה בגלל המחסור החמור. הייתי רוצה להציג הישגים, אבל אני לא יכול להגיד שבשנה האחרונה היו הישגים טובים עם הממשלה הזו".
1 צפייה בגלריה
ועידת החינוך
ועידת החינוך
פלהיימר בוועידת החינוך. "סטודנטים שלא מקבלים סיוע נושרים"
(צילום: דנה קופל)
סטודנטים נאבקים כדי לשרוד את כלכלית, מדובר לא רק בשכר הלימוד הגבוה אלא גם ביוקר המחיה המאמיר. "השאיפה בהתאחדות הסטודנטים היא להצליח לייצר אקדמיה שוויונית גם בהיבט של חסמי הכניסה לאקדמיה". לדברי פלהיימר, "המצב היום רחוק מזה. אם אין לנו את האפשרות לסייע לסטודנטים בנושא יוקר המחיה, בהיבטים של מלגות, סיוע כלכלי וסיוע בדיור, אז סטודנטים בסופו של דבר לא נכנסים לאקדמיה או נכנסים ונושרים במהלך התואר. הפערים רק הולכים וגדלים".
פלהיימר התייחס לאמירתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שאמר בחודש מאי האחרון: "למה לתקצב סטודנט בבצלאל ולא אברך?", ואמר כי "תקציבים מחולקים לציבורים שלמים בישראל, והציבור הסטודנטיאלי פשוט לא קיים". הוא טען כי "בסופו של דבר אנחנו המשק בחברה הישראלית. אנחנו הציבור שמשלם מיסים, שלומד ועובד פה. זו אמירה פוגעת ומבזה וזה בא לידי ביטוי בתקציב המדינה - שם שר האוצר לא הביא לנו שום הישג".