הורים לילדים בארבעה גנים בלקיה שבנגב משביתים את הלימודים מתחילת השבוע בשל ליקויים חמורים והזנחה שלא מטופלים במבנים שבהם לומדים ילדיהם. לדברי ההורים, בגנים אל-סעאדה, הוורדים, אג'יאל ואל-גד הנמצאים במתחם אחד, מערכות ההתראה מפני שריפות ודלתות החירום אינן תקינות, כמו גם מערכת הביוב, והחול שבו משחקים הילדים בחצר מלוכלך.
לדברי ההורים, המועצה מתעלמת מפניותיהם בנושא. "מגיע לילדים מערכת התראה לשריפות ודלתות חירום תקינות, מגיע להם צנרת מים וביוב תקינים, לא פיצוצי צנרת כל חודש. סביבת לימודים תקינה, עם מבנים מחודשים, ללא קרמיקה שנופלת על הראש, עם חצר משחקים מגודרת ומסודרת ואפילו משהו כל כך בסיסי כמו ארגז חול נקי", אמרו ההורים.
5 צפייה בגלריה
הליקויים בגן בלקיה
הליקויים בגן בלקיה
"הליקויים נובעים משנים של הזנחה קשה". מרצפת שבורה באחד הגנים
יו"ר ועד ההורים, ראד אבו עאיש, אמר כי "מתחילת שנת הלימודים הנוכחית ההורים והילדים נתקלים בליקויים קשים במתחם הגנים שנובעים משנים של הזנחה קשה של המועצה. מעבר לכך, אנחנו עדים לחומה בצורה שמורכבת מחוסר אכפתיות והררי בירוקרטיה אל מול אגף החינוך של המועצה המקומית וגורמים במשרד החינוך שיכולים להביס בקלות הורים קשיי יום. ההורים החליטו שאין מנוס והגנים יושבתו לאלתר כמחאה על התעלמות המועצה מקריאותינו החוזרות ונשנות לתיקון כלל הליקויים למען ביטחון ילדינו והשקט הנפשי שלנו".
הוא הוסיף כי "ילדי לקיה אינם הפקר, הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל וביום מן הימים גם יהיו חלק בלתי נפרד ממעצבי הלך הרוח בנגב. אם ילדים אלו יקבלו את התחושה שהם ילדים סוג ב' לעומת ילדים אחרים הגדלים במדינה הזו, כך הם יגדלו ויתנהגו בהמשך. לאזרחים סוג ב' אין מה להפסיד".
לדבריו, "כל בר דעת שמכיר את ההיסטוריה, אפילו על קצה המזלג, יודע שאוכלוסייה שמרגישה מקופחת, עתידה להגיע להתנהגויות שיפגעו בכלל האוכלוסייה כיוון שאין להם ברירה ואחרת קולם לא יישמע. זה הזמן להראות לילדים שלנו בלקיה שהם שווי ערך לכל ילד במדינת ישראל. הגנים יושבתו והילדים לא יחזרו לשגרת יומם עד לתיקון כלל הליקויים".
אמא של אחד הילדים בגנים אמרה כי "אין מצב שילדינו ילמדו באווירה חמורה כזו. לא מזמן ילד נפגע וזה מקרה שעלול לחזור על עצמו. תפסיקו להפקיר אותנו. המעוצה המקומית ומשרד החינוך הם האחראים לזלזול. אם זה היה ביישוב יהודי כל המדינה הייתה קמה על רגליים אבל אצלנו כולם זורקים את הסבל לפחי אשפה".
מהמועצה המקומית לא נמסרה תגובה.