דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הערב (יום שני) במענה לשאלת ynet, ובצל סערת פסילת ביטול עילת הסבירות בבג"ץ, כי ניתן להעריך שאחת הסיבות שהובילו לטבח של חמאס היא הקרע בעם שהיה לפני 7 באוקטובר.

לדברי הגרי, "הדברים האלה יתבררו בתחקיר המעמיק שאנחנו נעשה. אבל, התשובה היא שסביר להניח שהמאפיין של קרע, המוכנות של הצבא - אולי לתפיסתו (של חמאס) - הוא אחד המאפיינים שקשורים לזה. אפשר להעריך את הדבר הזה. אני חושב שעכשיו אנחנו ממוקדים בלחימה, ופוגשים צבא נחוש ומתפקד. המון דברים שעלו לפני כן באים לידי ביטוי בשדה הקרב.
"האופן שבו אנחנו רואים את מערך המילואים כמערך אחד חיל אוויר, יבשה, ים, יחידות מיוחדות - כל הדברים שלפני כן עלו בשיח הציבורי - כולם מתפקדים יחד, נחושים מול אויב משותף. אני חושב שבמובן הזה, זה ראוי להערכה. אנשים מסכנים את חייהם וחלק גם לצערי נופלים בקרב, וזה מבטא את העוצמה והאיתנות של החברה הישראלית מול אתגרים ותקופה היסטוריים וכך אנחנו פועלים".
הגרי פתח את הצהרתו באופן חריג בהתייחסות לגזרת הצפון ולחיסול חוליית מחבלי חיזבאללה שניסתה לשגר כטב"מים לשטח ישראל, והוסיף לגבי הלחימה ברצועה: "כוחותינו ממשיכים להילחם בעיקר במרחב הדרומי. במהלך הלחימה בחאן יונס כוחותינו זיהו חשודים שהסתתרו בין נשים וילדים. לקחנו אותם לחקירה, שם הסתבר שהיו ביניהם מחבלים שלקחו חלק במתקפה ב-7 באוקטובר".
הכותרת
בין פאודה לשלום: הסיפור של הרשות הפלסטינית | אבי יששכרוף
34:34
הגרי פנה לתושבי הצפון והדרום: "לצד הקושי בעזיבת הבית, החוסן שלכם בחודשים האחרונים מעורר השתאות וראוי להערכה רבה. החששות שלכם מובנים. אנחנו נהיה קשובים לכל טענה, ונבנה את תהליך החזרה ליישובים יחד עם ההנהגה האזרחית. זו דרך ארוכה, מאתגרת וחובת ההוכחה היא עלינו".
הגרי נשאל לגבי הבטחת שלומם של התושבים, והשיב: "אנחנו פועלים בעזה, זה הדבר הכי חשוב. אנחנו פועלים חזק ונחוש נגד כל רקטה שמשוגרת וכל פעילות טרור. הדבר הכי משמעותי הוא שכמות הכוחות שנלחמת בעזה היא אדירה ויש לה משימה ברורה של פירוק חמאס, זה יקרה בשלבים. זה לוקח זמן".
על משפיעני רשת שמצטלמים ברצועת עזה, ולעיתים מפרסמים משם מסרים ניציים שמשמשים תעמולה אנטי-ישראלית, הגרי אמר: "אין משפיענים מבחינתי, לפחות בדובר צה"ל, שאנחנו שולחים לעזה. אם מישהו היה במילואים ועשה משהו שאסור לעשות אותו אז יש בדיקה על העניין הזה וצריך להיות טיפול. אני לא בקיא בדוגמאות הספציפיות. יש גם עיתונאים שנכנסים באופן רציף ומדורג".