"נוכלים, רמאים ושקרנים", כך כינה הבוקר (שלישי) חבר הכנסת דוד אמסלם (הליכוד) כמה מחברי הקואליציה בריאיון לאולפן ynet, שבו השתמש בשפה קשה ובמילים בוטות - דבר שבעבר כבר הוביל לביקורת עליו. כך למשל, אמסלם לא חסך במילים כלפי שר החוץ, ואמר כי יאיר לפיד הוא "מפעל רדיואקטיבי של רעל. הוא מדבר עלינו? הבן אדם הנמוך והרדוד הזה? הוא לא מתבייש? ככה זה עובד בשמאל, הם האנשים הכי אלימים, שקרנים ומושחתים במדינת ישראל".
חבר הכנסת לא עצר כאן, והעלה על המוקד את יו"ר הכנסת מיקי לוי. "הוא מתנהג כמו סמרטוט רצפה. אני רק נכנס למליאה והוא מוציא אותי החוצה. הוא יו"ר הכנסת רק של יש עתיד והקואליציה, יו"ר כנסת מעולם לא נהג ככה. הוא במו ידיו הורס את הכנסת". כשנשאל אם מבחינתו לוי הוא יו"ר כנסת לגיטימי, השיב: "בוודאי שלא".
"הכנסת מתנהלת כמו שוק", טען אמסלם. "אין שם שום זכות לאופוזיציה, בשום דבר ובאף נושא. הוציאו אותי כבר עשר פעמים - בואו תסבירו לי למה. הבן אדם הזה צרח שבע שנים כמו תרנגולת שחוטה במליאה, וכמעט לא הוציאו אותו אף פעם. לכן יש פה טענה של אנשים שהם שקרנים ונוכלים בהגדרה. הוא (לוי) בריון אלים שלא מבין את התפקיד שלו".
2 צפייה בגלריה
בנט, ליברמן ולפיד במסיבת עיתונאים
בנט, ליברמן ולפיד במסיבת עיתונאים
"שלישיית מה קשור". ליברמן, בנט ולפיד
(צילום: איתמר אייכנר)
אמסלם טען בריאיון כי חברי הקואליציה מקיימים דיונים באשר לשאלה "איך לסלק אותי כשאני נכנס", כלשונו, והוסיף: "הם שברו את כל הכללים. זה מתחיל מזה שהם לא נותנים לנו בוועדות את מה שמגיע לנו והם לא נותנים לנו לדבר במליאה. הם אנשים בריונים ואנטי-דמקורטים שהשתלטו על הכנסת".
בשלב זה, האשים את לפיד כי לקח "מיליארד שקלים של כספים קואליציוניים ונוסע במטוסים חכורים. הבן אדם הזה הוא האיש הכי מושחת שאני מכיר. הוא לא אומר אמת אחת אפילו. הוא מסתובב בכנסת כאילו היא של אבא שלו, וכולם שם במפלגה מפחדים מהדיקטטור. מיקי לוי והחברים שלו עובדים אצל לפיד וכל יום מצחצחים לו את הנעליים".
2 צפייה בגלריה
יו"ר הכנסת מיקי לוי בהצבעה על תקציב 2022
יו"ר הכנסת מיקי לוי בהצבעה על תקציב 2022
"במו ידיו הורס את הכנסת". לוי
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
"הוא (לפיד) הבן אדם הכי צבוע שאני מכיר, שקרן ונוכל באופן סדרתי", המשיך. "בן אדם ריק מתוכן - בקושי 12 שנות לימוד יש לו, והוא לא שירת באופן מעשי בצה"ל. הבן אדם כולו קלקר מבפנים. אני במקומו לא הייתי יוצא מהבית".
והוא לא עצר כאן. אמסלם כינה את גנץ "אאוטסדייר", והתייחס לבנט-לפיד-ליברמן כ"שלישיית מה קשור. אלה אנשים שמנהלים את הבסטה כאילו היא של אבא שלהם". ומה דעתו על יו"ר רע"מ?. "מנסור עבאס זה אחד מהאחים המוסלמים. עבאס זה הבן אדם הכי מסוכן, יותר מאשר המפלגות האחרות. הוא יעשה איתך שלום רק שאחרון היהודים לא יהיה פה. אני לא יודע איך אבטחת אישים מכניסה אותו לכנסת".
ח״כ רם שפע, יו"ר סיעת העבודה, התייחס לריאיון של אמסלם: "תגיד דודי,⁩ בשיא הרצינות, יש לך עוד מה להציע לציבור חוץ מפילוג, הסתה ושיסוי? כשר לשעבר, מה עם ענייני תקיפות הסייבר שפוקדים אותנו? ענייני דיגיטל? משהו?".
מ"מ יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ בועז טופורובסקי: "פעם אחר פעם אמסלם וחבריו מזכירים לנו כמה טוב שהקמנו את ממשלת השינוי. כמה טוב שהחלפנו את הסגנון השפל והמביש שהם מייצגים. חשוב שהאזרחים יידעו ששימוש בשפה בוטה ומשפילה רק מעיד על חוסר הביטחון של הדובר".