ממשלת ישראל ה-35 בראשות בנימין נתניהו ובני גנץ התחילה עם 34 שרים, וסיימה עם 28. בממשלה ה-36, זו היוצאת, כיהנו בשיאה 28 שרים ו-26 כעת. בממשלה הבאה לא צפויים להשתנות המספרים, ושוב יקבלו חברי כנסת תיקים מדומים וג'ובים לטובת יציבות הקואליציה בלבד. וכך קרה שבמהלך דיון של הוועדה המיוחדת על החוק שיאפשר לאריה דרעי לכהן כשר חרף הרשעתו, ולבצלאל סמוטריץ' להתמנות לשר נוסף במשרד הביטחון, נכח השר בלי תיק חמד עמאר - שהתעקש על תוארו כ"שר נוסף במשרד האוצר".
1 צפייה בגלריה
חמד עמאר
חמד עמאר
"הושבעתי כשר במשרד האוצר". חמד עמאר
(צילום: דוברות ישראל ביתנו)
עמאר (ישראל ביתנו) התווכח עם יו"ר הוועדה שלמה קרעי וטען כי הוא שר נוסף במשרד האוצר - ולא שר בלי תיק. קרעי השיב לו כי המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, בעצמו אמר כי עמאר הוא שר בלי תיק - ועמאר השיב לו: "זה לא נכון, אני לא הושבעתי כשר בלי תיק. לימון הטעה אתכם".
קרעי השיב לעמאר בעוקצנות: "תגיד לו להתנצל", ובהמשך בירר עם היועצת המשפטית בוועדה מה תפקידו של השר. היא הסבירה: "להבנתנו, ואני מדברת על מה שגיל אמר אתמול כי אני לא הייתי אז, בעת המינוי חבר הכנסת עמאר מונה לשר במשרד האוצר, כאשר הדבר הזה היה על חשבון התזכיר שהונח, הצעת החוק שהונחה, כדי להסדיר את המוסד הזה שנקרא 'שר נוסף' במשרד. אבל הצעת החוק הזו לא עברה בקריאה ראשונה".
עמאר השיב לה "כן, אבל אני הושבעתי כשר במשרד האוצר". קרעי ענה כי "לא היה חוק שאישר את זה בכלל", ולאחר מכן חברי הקואליציה העתידית מחו כי "להם (חברי האופוזיציה העתידית) הכול מותר".
עמאר, אגב, אכן מכהן כשר בלי תיק - ולא כשר במשרד האוצר, על אף שבפועל שימש בתפקיד זה תחת יו"ר מפלגתו, אביגדור ליברמן.