ד', נערה בת 17 שמתנדבת במד"א, הגישה ערר נגד החלטת הפרקליטות לסגור את התיק נגד נהג אמבולנס שלטענתה ביצע בה מעשים מגונים.
2 צפייה בגלריה
ד מבאר שבע הנערה שהוטרדה ונלחמת נגד סגירת התיק
ד מבאר שבע הנערה שהוטרדה ונלחמת נגד סגירת התיק
הצעירה ד'. נלחמת נגד סגירת התיק
(צילום: חיים הורנשטיין)
במהלך התנדבותה, כשהייתה בת 16, נוצר קשר בין ד' לבין נהג אמבולנס וחובש, אדם נשוי בשנות ה-20 לחייו. מדובר היה מבחינתה בקשר ידידותי במסגרת העבודה. באחד הערבים, היא טענה, הוא הציע להסיע אותה לביתה ואז סטה מהדרך וביצע בה מעשים מגונים. בתלונה במשטרה סיפרה ד' כי המשיך במעשיו למרות שהבהירה לו כי הוא מכאיב לה.
"אני אוהבת רפואה והצלת חיים, זה היה החלום שלי מגיל קטן", סיפרה ד', תושבת באר שבע. "נכנסתי למד"א מתוך הרגשה שיש שם רק אנשים שפועלים כדי לעזור לאחרים ולהציל חיים". ד' חשפה את המקרה ובמד"א פתחו בבדיקה. הממונה על מניעת הטרדות מיניות קבעה כי מעשיו של הנהג עולים לכדי הטרדה מינית חמורה, תוך ניצול יחסי מרות.
בתמיכת הוריה החליטה ד' להגיש גם תלונה במשטרה. "לקח לי כמעט חצי שנה להגיש תלונה, מאוד פחדתי מהתגובה של הסביבה וההורים שלי", סיפרה. "פחדתי מהעימותים איתו, אם יאמינו לי או לא. אם אבא שלי לא היה עורך דין לא הייתי עושה את זה. ההורים שלי מאוד תמכו בי אחרי שסיפרתי להם, ואמרו שאני חייבת להגיש תלונה למשטרה ושאי אפשר לשתוק על זה. הם היו איתו בחקירות. סיפרתי להם את כל מה שקרה והם ידעו שיש מספיק ראיות ושיש הוכחות שזה קרה, ולא רק לי".
2 צפייה בגלריה
אמבולנס
אמבולנס
אמבולנס מד"א. לטענת ד', הנהג הציע להסיע אותה הביתה, סטה מהדרך - וביצע בה מעשים מגונים
(צילום: shutterstock)
ד' הציגה התכתבויות עם הנהג שתמכו בגרסתה. אלא שיום אחד, לפני כמה שבועות, היא קיבלה טלפון ובו בישרו לה על סגירת התיק. "עורכת דין מהפרקליטות התקשרה אליי בצהריים וסיפרה שהתיק נסגר מחוסר ראיות", סיפרה. "לא הזמינו אותי לפגישה, כלום. היא התקשרה אליי, לא להורים שלי, ופשוט אמרה שזה נסגר, מחוסר ראיות. היא אמרה שאפשר להגיש ערעור אבל שהסיכויים לפתיחת התיק מחדש לא גבוהים.
"הייתי מאוד מאוכזבת ומתוסכלת, ציפיתי שהפרקליטות והמשטרה יטפלו בזה. ברגע שאומרים לי שהתיק נסגר ולא עושים עם זה כלום, זה אומר שאין לי מה לעשות עם זה. הורים שלי היו בהלם כשסיפרתי להם, הם לא ידעו מה לעשות. כשהייתי במשטרה הרגשתי שהם מאוד רגישים ומקשיבים לסיפור ושהם רוצים לעזור, אבל מצד שני, בעימות שהיה בינינו, הם לא ממש נתנו תמיכה. כשנזכרתי בעוד פרטים החוקרת אמרה שזהו, אני לא יכולה לומר עוד".
"החלטתי לערער אחרי שדיברתי עם אבא שלי", המשיכה ד'. "אמרנו לעצמנו שאם אין סיכוי, לא נלך על זה. אין מצב שסגרו את התיק סתם ככה. אני חושבת שהאמת צריכה לצאת לאור, ושאולי זה גם יזיז משהו אצל מד"א. אני רוצה שהמקרה שלי יטופל, כי זה לא הגיוני שסוגרים את התיק בלי להגיש כתב אישום. מדובר בתיק שלא חסר בו דבר. הייתי בטוחה שייתנו לי מענה ואת הגב ושלא יסגרו את התיק. הרבה בנות אמרו לי שלהגיש תלונה על הטרדה מינית זה מסובך ושאצטרך לעבור הרבה סבל עם המשטרה, אבל לא האמנתי בזה. בסוף התאכזבתי, הבנתי שהבנות האלה צדקו".
פרקליטה של ד', אורי דייגי, אמר כי "קשה למצוא הסבר מדוע נסגר תיק כה חמור של פגיעה מינית בקטינה מתנדבת במד"א, שהראיות בו חזקות מאוד. אני מצפה מהפרקליטות לעבור על חומר הראיות ולהורות על הגשת כתב אישום".
מהפרקליטות נמסר: "לאחר עיון מעמיק בתיק החקירה סברה הפרקליטות כי אין די ראיות להעמדתו לדין פלילי של החשוד". סנגורו של החשוד אמר כי הוא מכחיש את החשדות נגדו.
ממד"א נמסר: "אנחנו רואים בחומרה כל מקרה של הטרדה מינית ופועלים בעניין זה בנחישות וללא פשרות. במד"א מבוצעות פעולות משמעותיות ומושקעים משאבים רבים למניעת הטרדה ומתקיימות פעולות הסברה רבות בקרב העובדים והמתנדבים".
פורסם לראשונה: 07:04, 18.05.22