בצל המלחמה המתמשכת, מחר (רביעי) יתקיים העיד אל-פיטר, חג שבירת הצום בתום חודש הרמדאן, שיימשך עד יום שישי. ברצועת עזה כבר נראו סממני החג בכמה מוקדים במחנות העקורים, ונשים הכינו עוגיות חג לחלוקה לעקורים ברפיח שבדרום הרצועה, במקביל להמשך ההכנות לקראת העיד אל-פיטר. במחנות העקורים ברצועה קיימו גם מופעי ליצנים ופעילויות נוספות לילדים, שמחכים לבוא החג, בין היתר בשל המנהג של חלוקת המתנות לצד עוגיות מעמולים ובגדים חדשים.
2 צפייה בגלריה
עיד אל פיטר ב רצועת עזה תחת טרור חמאס
עיד אל פיטר ב רצועת עזה תחת טרור חמאס
אבו מאזן קרא להגביל את הפעילויות לטקסים דתיים, ברצועה נערכים לחג
(צילום: REUTERS/Mohammed Torokman)

נשים רבות הגיעו להתנדב בבתי ספר בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה, שם מתקיימות הכנות לחלוקת עוגיות החג ליותר מ-3,000 אנשים. אום-כרים, שהגיעה במקור מצפון הרצועה ומתנדבת באחד מבתי הספר, אמרה כי "זה מזכיר את התקופות הטובות שהיינו כל המשפחה מתכנסים ומכינים חמישה קילוגרמים של עוגיות לחג. כרגע אנחנו מכינות לשני בתי ספר כמות גדולה של עוגיות כדי שכולם יחגגו בשמחה".
אישה נוספת שמתנדבת במקום ואופה את העוגיות הרבות, הוסיפה כי "יש הרבה יוזמות של אנשים טובים שתרמו חומרי גלם בשביל שנכין את כל זה".
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא להגביל את פעילויות העיד אל-פיטר לטקסים דתיים בלבד, לאור "הנסיבות הקשות שעוברות על העם הפלסטיני כתוצאה מהמשך מלחמת ההשמדה שהיא נתונה לה על-ידי ישראל". לדבריו, "השנה יש אבל על ההרוגים והזדהות עם הפצועים במלחמה".
2 צפייה בגלריה
לקראת עיד אל-פיטר: ירדן ומדינות נוספות ביצעו הצנחות סיוע לרצועת עזה
לקראת עיד אל-פיטר: ירדן ומדינות נוספות ביצעו הצנחות סיוע לרצועת עזה
לקראת העיד אל-פיטר: ירדן ומדינות נוספות ביצעו הצנחות סיוע לרצועת עזה
גם ביישובים רבים בחברה הערבית החליטו לבטל אירועים מיוחדים לחג מתוך הזדהות עם עזה. "אנחנו לא יכולים להיות מאושרים בזמן שבעזה יש ילדים רעבים, ואנשים נעקרו מהבתים שלהם", אמרו. גם אנשי דת קראו להימנע מגילויי החג הרגילים.
בתוך כך, צבא ירדן ביצע 14 הצנחות של סיוע הומניטרי בצפון ובדרום רצועת עזה לקראת העיד אל-פיטר. כך דיווחה סוכנות הידיעות הירדנית הממלכתית "פטרה", שציינה כי מדובר במבצע ההצנחות הגדול ביותר עד כה, שבמסגרתו הוצנחו בגדים, מזון, משחקי ילדים וממתקים. לפי הדיווח, ההצנחות בוצעו בהשתתפות איחוד האמירויות, ארה"ב, הולנד, גרמניה, בריטניה, צרפת ואינדונזיה, המשתתפת לראשונה במבצע הסיוע.