שני קצינים מצטיינים צפויים להתמנות למנכ"לי משרדים בכירים בממשלה החדשה: האלוף במילואים אייל זמיר מונה למנכ"ל משרד הביטחון, ותת אלוף אסף צלאל צפוי להתמנות למנכ"ל משרד החינוך. מינויו של צלאל טרם אושר, מאחר ומדובר בקצין מכהן.
2 צפייה בגלריה
תא"ל אסף בצלאל
תא"ל אסף בצלאל
סיפר כיצד הסתבך כנער, מצא את עצמו בלי מסגרת ובלי תעודת בגרות. תא"ל צלאל
(צילום: אלעד גרשגורן)
אתמול (ב') מינה שר הביטחון, יואב גלנט, את האלוף במילואים אייל זמיר למנכ"ל המשרד. זמיר היה אחד משני המועמדים להחלפת הרמטכ"ל אביב כוכבי, והפסיד להרצי הלוי, שעל מינויו החליט שר הביטחון לשעבר בני גנץ. זמיר שימש בעבר כסגן רמטכ"ל וכמזכירו הצבאי של נתניהו, וזכה לתמיכתו במרוץ לרמטכ"לות.
האלוף במילואים אייל זמיר, קצין מקצועי שלא מזוהה עם עמדה פוליטית מסוימת, יהיה חיזוק חשוב מאוד במערכת הביטחון: הוא מנוסה בעבודת מטה, בתכנון תקציב ותוכניות עבודה. הוא מכיר את עבודת הדרג המדיני, מתוקף תפקידו כמזכיר צבאי, וכך יכול לסייע גם לרמטכ"ל הבא הלוי וגם לשר החדש גלנט.
במקביל, שר החינוך, יואב קיש, ביקש למנות את תא"ל אסף צלאל, ראש חטיבת התקיפה הרב-זרועית בצה"ל, למנכ"ל משרדו. מאחר וצלאל הוא קצין מכהן, קיש נדרש לפנות לרמטכ"ל, אביב כוכבי. אם המינוי יאושר, כוכבי יצטרך למצוא לו מחליף באופן מיידי וכן להקדים את שיחרורו מצה"ל.
2 צפייה בגלריה
האלוף במיל' אייל זמיר
האלוף במיל' אייל זמיר
שימש כמזכירו הצבאי של נתניהו, וזכה לתמיכתו במרוץ לרמטכ"לות. האלוף במיל' זמיר
תא"ל אסף צלאל, טייס קרב ותיק, פיקד בין היתר על טייסת "אבירי הצפון" ברמת דוד. שם, הוא הכיר את סא"ל במיל' יואב קיש, טייס במילואים והיום שר החינוך.
סיפור חייו של צלאל לא מזכיר את זה של רוב הקצינים הבכירים בצה"ל. בריאיון מקיף שפורסם לאחרונה במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות", סיפר כיצד הסתבך עם החוק בתור נער, מצא עצמו בלי מסגרת ולא סיים בגרות. "כשסיימתי קורס טיס, דובר צה"ל הפיץ לתקשורת את נתוני הבוגרים. מאילו ערים בארץ, בני כמה הם, מה השכלתם. כשאמא שלי ראתה ששני אחוזים סיימו ללא בגרות, היא אמרה לי - 'כתבו עליך בעיתון'", אמר.
כמו בסיפור סינדרלה, תא"ל צלאל הפך לאחראי על הפעלת יכולות התקיפה של צה"ל, 'לקצין חינוך לא רשמי' שדואג לקידום אוכלוסיות מוחלשות בצבא ועכשיו - גם למועמד מוביל למנכ"ל משרד החינוך.