העימות בתפילת המחאה בכיכר דיזנגוף הוביל לחקירה לילית: אישה שמחתה נגד תפילת חג הסוכות שנערכה במקום, ושאחר כך תועדה נדחפת על ידי אחד המתפללים, נלקחה הלילה לדבריה לחקירה במשטרת תל אביב ביחד עם בן זוגה. "האשימו אותי בהפרעה לפולחן", אמרה.

"התקשרו אלינו באמצע הלילה ואמרו לנו להגיע מידית לחקירה בתחנה", סיפרה ל-ynet. "היינו שם עד 2 לפנות בוקר, השארנו בבית ילדים. האשימו אותי בהפרעה לפולחן ובן הזוג שלי מואשם בתקיפה".
האישה, שמתגוררת מול הכיכר, זעמה על החלטת המשטרה: "קיבלנו הרחקה לשבועיים מהכיכר שהיא ללא ספק מרכז חיינו. זה היה מבהיל מאוד. הגשנו תלונה נגדית כי יש סרטונים שמראים בבירור שאותו אדם שמאשים את בן זוגי בתקיפה ניסה ליצור חיכוך שוב ושוב, וגם צעק לעברי 'זונה'. גם כשפנינו לפקחים הם לא עשו עם זה דבר".
2 צפייה בגלריה
אישה שמחתה נגד תפילת המחאה בסוכות נחקרה
אישה שמחתה נגד תפילת המחאה בסוכות נחקרה
האישה שמחתה - ונלקחה לחקירה
במהלך התפילה מתפללים פרסו שלט ששימש כמחיצה ועליו כתוב "תפילה לאחדות עם ישראל". בסרטון נראית האישה אומרת לעבר המתפללים, "זה נטו הפגנת כוח", כשאחר כך אחד מהם נראה דוחף אותה. בן זוגה דחף בתגובה את אותו אדם, שנפל לקרקע.
הפקחים שהגיעו לכיכר פירקו את המחיצה בעקבות חידוד התקנה העירונית שלא מאפשרת הפרדה במרחב הציבורי, ובהמשך התפילה הנשים הן אלה שהחזיקו את המחיצה.
2 צפייה בגלריה
דתיים מתפללים בהפרדה בכיכר דיזנגוף, תל אביב
דתיים מתפללים בהפרדה בכיכר דיזנגוף, תל אביב
הרב ליאו די, בתפילה בכיכר
(צילום: מוטי קמחי)
את התפילה הוביל ליאו די, תושב אפרת שאשתו לאה די ושתי בנותיו נרצחו בפיגוע בבקעת הירדן. הוא אמר ל-ynet כי "לא הייתה אלימות, הייתה תפילה מקסימה ומכובדת. היו אולי חמישה עד עשרה אנשים שהפריעו ועשו רעש, אבל היה בסדר ולא הפריעו לי".
למרות דבריו, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש כי "איש מחאה דחף את הרב ליאו די ששכל את רעייתו ובנותיו בפיגוע טרור רצחני רק בגלל שעטה טלית והחזיק בארבעת המינים בלב תל אביב". נתניהו האשים כי "אין גבול לשנאה ולטירוף", וקרא: "תתביישו".
ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות תלונה שהוגשה אתמול במשטרה בגין אלימות והפרעה לתפילה נפתחה חקירה, שבמסגרתה נחקרו שני חשודים אשר שוחררו בסיום חקירתם. המשטרה רואה בחומרה כל גילוי אלימות, ופועלת למיצוי החקירה, שעודנה נמשכת".