הכוחות בבלאטה, היום

כוחות הביטחון נכנסו הבוקר (שבת) לפעילות במחנה הפליטים בלאטה בשכם, ועם כניסתם החלו חילופי אש עם מחבלים פלסטינים. לא דווח על נפגעים בצבא. צה"ל ושב"כ הודיעו כי יעד הפעולה היה דירת מסתור של פעילי טרור, שממנה תכננו להוציא פיגועים - ובה יוצרו גם מטענים.
בפעילות חוסלו שני חמושים שירו לעבר הכוחות. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי ההרוגים בפעילות הם סאאד אל-משה (32) ועדנאן אל-אעראג' (19). שלושה פצועים נוספים פונו לבתי חולים.
8 צפייה בגלריה
המחבלים שחוסלו
המחבלים שחוסלו
המחבלים שחוסלו בפעילות
8 צפייה בגלריה
האלמ"ח שנתפס במהלך הפעילות המבצעית בבלאטה
האלמ"ח שנתפס במהלך הפעילות המבצעית בבלאטה
אמצעי הלחימה שנתפסו בבלאטה
(צילום: דובר צה"ל)
"לוחמי דובדבן, סיירת גבעתי ומג"ב פעלו בהכוונה מודיעינית של שב"כ והחרימו אמל"ח, מטענים וציוד צבאי", נמסר מצה"ל ושב"כ. "במהלך הפעילות הכוחות פרצו את המבנה ששימש כדירת מסתור, שם ייצרו הפעילים מטענים וחומרי נפץ לפיגועים. בדירה נמצאו מטעני חבלה של המחבלים, והכוחות פוצצו אותם וכתוצאה מכך הדירה התקלחה. בנוסף, הושלכו מטענים וחמושים ירו לעבר הכוחות - שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי. שניים מהחמושים נהרגו".
הכניסה למחנה בלאטה מתרחשת כשברקע מבצע "מגן וחץ", שאליו יצא צה"ל ברצועת עזה נגד הג'יהאד האיסלאמי. היום נמשך המבצע זה היום החמישי, אחרי חיסולם של שישה בכירים בארגון הטרור הפלסטיני.
בלילה שבין שלישי לרביעי נפצעה באורח קשה במהלך חילופי אש עם מחבלים בעיר טובאס לוחמת צה"ל סמ"ר שושנה דגני מגדוד אריות הירדן. כוח צה"ל הגיע לעיר שנמצאת בין השומרון לבקעת הירדן כדי לעצור פעיל טרור. לאחר המעצר, כשהחשוד כבר היה בידי הכוח, החלו מחבלים לירות לעבר הלוחמים - ואחד הכדורים פגע בחומה שמאחוריה עמדה דגני. היא נפגעה מרסיסים בראשה, וחבריה פינו אותה מהזירה. מסוק שהגיע לשטח פינה אותה כשהיא בהכרה לבית החולים שיבא בתל השומר, והיא אף דיברה עם חבריה - אך גורמי רפואה הסבירו כי מצבה עלול להידרדר.
8 צפייה בגלריה
עימותים במחנה הפליטים בלאטה
עימותים במחנה הפליטים בלאטה
עימותים במחנה הפליטים בלאטה
(צילום: AFP)
8 צפייה בגלריה
הבית שכותר בשכם
הבית שכותר בשכם
הדירה שהתלקחה
8 צפייה בגלריה
הבית שכותר בשכם
הבית שכותר בשכם
הבית שכותר בשכם
(צילום: AFP)
במקביל לתקיפות צה"ל ברצועת עזה, 25 פעילי טרור של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני נעצרו בימים האחרונים ברחבי יהודה ושומרון, במסגרת מבצע "מגן וחץ". המעצרים בוצעו בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומג"ב.
חלק מאנשי הג'יהאד האיסלאמי שנעצרו היו מגויסיו של טארק עז אלדין, אחד משלושת בכירי ארגון הטרור שחוסלו בתחילת המבצע. עז אלדין היה אחד מחוללי הטרור ביו"ש, ואכוון מרצועת עזה עשרות חוליות טרור לביצוע פיגועים.
כל העצורים הועברו לשב"כ לחקירה. גורם ביטחוני תיאר השבוע כי "הלחץ על הג'יהאד האיסלאמי נמשך בכל החזיתות. בשלה העת שלאכוונת טרור בין-אזורי יגבה מחיר גם על המאכוונים ברצועת עזה וגם על המגוייסים ביו"ש".