3 צפייה בגלריה
משפחת בלסאן מתכוננת למימונה
משפחת בלסאן מתכוננת למימונה
משפחת בלסאן מתכוננת למימונה
(צילום: קובי קואנקס)
מזג האוויר הסוער הצפוי בימים הקרובים משפיע גם על חגיגות המימונה: חלק מהאירועים, בעיקר אלה שתוכננו להתקיים תחת כיפת השמיים, בוטלו או נדחו. עיריית הרצליה, למשל, הודיעה כי חגיגת המימונה ההמונית שתוכננה בפארק הרצליה ליום חמישי תידחה למועד אחר. גם הזמרת זהבה בן, שתכננה להעלות בחמישי את המופע "המימונה של זהבה" בגני יהושע בתל אביב, הודיעה על ביטול.
ובכל זאת, יש עיריות ברחבי הארץ שלא מוותרות על אירועים מרכזיים. בירושלים תתקיים בחמישי חגיגת המימונה המרכזית במגדל דוד עם סדנאות, מופעים וחפלה אל תוך הלילה. בחדרה תתקיים ברביעי חגיגת מימונה במרכז הפנאי קלור החל מהשעה 20:00, בהשתתפות נדב וליאור קקון והזמר מני פרץ עם מיטב המתוקים המרוקאים.
בראשון לציון תתקיים המימונה המסורתית של סגן ראש העיר, עידן מזרחי, לראשונה במסעדת "סוהו" שלערב אחד תיפרד מהמטבח האסייתי. בלוד יחגגו ברביעי מהשעה 22:00 באוהל מימונה בשדרות ירושלים פינת גבריאל, עם כיבוד מסורתי, הזמר פייסל בנהאדו ממרוקו והפייטן ליאור אלמליח בליווי להקה מרוקאית.
3 צפייה בגלריה
משפחת בלסאן מתכוננת למימונה
משפחת בלסאן מתכוננת למימונה
מימונה ברקע מזג אוויר חורפי. משפחת בלסאן
(צילום: קובי קואנקס)
בשדרות, העיר שהוקמה על ידי עולים ממרוקו, יתקיימו בכל בית כמעט חגיגות מימונה, אבל האירוע הנוצץ ביותר יתקיים בביתם של אבי ונירית בוניפד. הם יארחו עשרות שרים וחברי כנסת, ראשי ערים ורשויות, חברים ובני משפחה.
בקריית ביאליק יתקיימו החגיגות ברביעי ב-20:30 במרכז רב תכליתי ע"ש דני זק עם כיבוד והופעות. בקריית מוצקין יופיעו אתניקס בחמישי ב-17:00 בגן גולדה. בצפת תתקיים בחמישי חגיגה בסימן 75 לשחרור העיר. מאות מתושבי העיר ואורחים נוספים ייהנו מקבלת פנים מרוקאית ומהמחזמר "אינתה עומרי" בכיכובה של הזמרת דקלה בהיכל התרבות.
בלובי של היכל התרבות בעכו ימתינו למבקרים ברביעי החל מהשעה 21:00 עובדי העירייה בלבוש מסורתי, פינות צילום לאינסטגרם וכמובן מופלטות וממתקי החג עם מוזיקה. בנוף הגליל החגיגות נדחו לשישי בגלל מזג האוויר. בין השעות 17:00-11:00 תתקיים חפלה עם ירון אילן שיארח נבחרת אומני זמר ים תיכוני בפארק המנגלים.
3 צפייה בגלריה
משפחת בלסאן מתכוננת למימונה
משפחת בלסאן מתכוננת למימונה
משפחת בלסאן מתכוננת למימונה
(צילום: קובי קואנקס)
גם בבתים בכל רחבי הארץ לא יוותרו מחר בערב על החגיגות המסורתיות. קוקי בלאסן (52) ובתה איב (30) לקחו פסק זמן מההכנות הקדחתניות של העוגיות, המרציפנים בכל סוגי הצבעים והריבות השונות - לבשו את בגד "הקפטאן" המסורתי והתפנו לצלם את שולחן המימונה המרהיב כממיטה המסורת המרוקאית, בחצר ביתן בבאר יעקב.
האם קוקי הפכה את מלאכת הכנת העוגיות המרוקאיות למפעל חייה, היא מספרת שהכל החל כשהיתה ילדה קטנה שאהבה להכין עוגיות: "כל חג ואירוע משפחתי, השכנים קנו מצרכים והגיעו אלי למטבח כדי להכין את העוגיות המרוקאיות - מעשה ידינו". יחד עם בתה איב הקימו את "הקוקיס של קוקי", ולמרות ההזמנות הרבות האם מתעקשת "לעשות הכל מעשי ידיי עם החומרים הכי טובים".
העוגיות שהאם ובתה מכינות יוגשו במימונה המסורתית של סגן ראש עיריית ראשון לציון, עידן מזרחי, שהשנה תערך לראשונה במסעדת ה"סוהו" בעיר - שלערב אחד תיפרד מהמטבח האסייתי. "עם צאת החג מיד נתחיל עם הכנת הבצק למופלטה, לפתוח את אכילת החמץ", מספרת קוקי. העוגיות שבצילום כולן על בסיס חומרי גלם כשרים: שקדים, תמרים, מקדמיה פיסטוק אגוזים ועוד, ריבות מרוזיה, חצילים, תפוזים שזיפים ועוד.