כבר שבוע שחוקרים בארה"ב מוטרדים ממותם המסתורי של שלושה בני משפחה בטיול לקליפורניה. בשלישי שעבר נמצאו ביער הלאומי סיירה בצפון קליפורניה גופותיהם של ג'ון גריש בן ה-45, רעייתו אלן צ'אנג בת ה-31 ובתם הפעוטה מיג'ו בת השנה. לצדם נמצאה גם גופת הכלב שלהם.
2 צפייה בגלריה
 ארה"ב שלושה בני משפחה מתו ב טיול ב קליפורניה
 ארה"ב שלושה בני משפחה מתו ב טיול ב קליפורניה
ההורים ובתם הפעוטה
בנתיחת הגופות לא נמצאו סימני אלימות, ועד כה אין הוכחה שהארבעה הורעלו. העיתון "סן פרנסיסקו כרוניקל" דיווח שהאב ג'ון, בתו הקטנה והכלב של המשפחה נמצאו מתים ביער סיירה, באזור שמכונה "אפיק השטן". במרחק של כמה צעדים מהם נמצאה גם גופת האם, אלן.
"הגענו לזירה וכולם היו מתים", אמר השריף ג'רמי בריז לעיתון. "לא היו סימנים של קליעים, לא בקבוק של תרופות, שום רמז. זו תעלומה גדולה". בריז אמר שהזוג, שהפעם האחרונה שבה נראה לפני מותו הייתה ב-15 באוגוסט, הצטייד במים - ולכן לא סביר שהמוות הוא תוצאה של התייבשות, למרות שהטמפרטורות הגיעו ליותר מ-40 מעלות. התקשורת בבריטניה מסרה שגריש היה בריטי.
2 צפייה בגלריה
שלט ה יער ה לאומי סיירה ב קליפורניה
שלט ה יער ה לאומי סיירה ב קליפורניה
היער הלאומי סיירה בצפון קליפורניה
(צילום: shutterstock)
החוקרים בודקים אפשרות שהמשפחה מתה משאיפת אדים רעילים, ומחפשים באזור פיר כרייה שאינו בשימוש. עד כה הם לא מצאו דבר. אפשרות נוספת שנבחנת לסיבת המוות היא אצות רעילות בפלגים של נהר מרסד, שעובר באזור שבו נמצאו הגופות: לפני כחודש פורסמה אזהרה ומטיילים התבקשו שלא לשחות בחלק הזה של הנהר מחשש לזיהום במים כתוצאה מ"פריחת חיידקים".
לפי המדענים אותה "פריחת חיידקים" כוללת רעלים שבדרך כלל קשורים למוות של כלבים ששותים ממי נהר. לארבע הגופות נערכו בדיקות רעלים, אך התוצאות צפויות להגיע רק בתוך כמה שבועות.