פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד תמיר ג'ומעה (36) מכפר סולם שבעמק יזרעאל, בגין רצח שני בכר (31). לפי האישום, הוא עקב אחריה בכביש 4, התנגש ברכבה, גרם לתאונה - וירה בה למוות, כשהיא לכודה במכונית. תיעוד האירוע שפרסמה המשטרה:

על פי חקירת המשטרה, ג'ומעה הכיר את בכר, תושבת המושב נתיב השיירה, רדף אותה במשך שנים ומירר את חייה. לפני כחודש על כביש 4, סמוך למושב רגבה שבגליל המערבי, הוא חסם את רכבה באמצע הכביש, היא התנגשה בו - ואז הוא ירה לעברה וירה גם בעצמו. מותה של שני נקבע במרכז הרפואי לגליל בנהריה, וג'ומעה נפצע באורח קשה מהירי. אמה של שני סיפרה כי במשך זמן רב ביקשה שיניח לבתה, אך הנאשם סירב.
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מוחמד מולא מפרקליטות מחוז חיפה, במסגרת שירות במשטרה לפני כעשר שנים, הנאשם והמנוחה הכירו והתפתח ביניהם קשר זוגי. ביוני 2023 בכר הודיעה לג'ומעה על רצונה לסיים את הקשר הזוגי, אך הוא לא הסכים לכך וניסה להשפיע עליה, תוך שהוא מגיע אליה לעבודה ולבית, שולח מתנות ומכתבים ואף מודיע לה שהוא יפגע בעצמו אם לא תחזור בה מהחלטתה. בכר לא חזרה בה למרות ניסיונותיו, ולכן ג'ומעה תכנן לירות בה ואז בעצמו.
ב-9 בינואר, לפי האישום, ג'ומעה הגיע לקיבוץ שומרת ברכב והצטייד באקדח טעון. בכר יצאה מהעבודה והנאשם עקב אחריה, ואז הבחינה ברכב הנאשם שדלק אחריה. היא נבהלה ולכן התקשרה למשטרה, מסרה שהנאשם רודף אחריה וביקשה סיוע. בעודה משוחחת עם המשטרה היא ניסתה להימלט מפני הנאשם שנסע אחריה, ואז הסיט ג'ומעה את רכבו והתנגש ברכב של בכר - וכתוצאה מהפגיעה היא נלכדה במושב הנהג.
4 צפייה בגלריה
שני בכר ז"ל
שני בכר ז"ל
שני בכר ז"ל. "נרצחה בשיא חייה"
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
תמיר ג׳ומעה
תמיר ג׳ומעה
הנאשם תמיר ג׳ומעה. "היה מציק לה בכל מקום"
(צילום: איתן גליקמן)
בשלב זה יצא הנאשם מרכבו כשהוא נושא אקדח ורץ לכיוון הרכב של בכר. הוא שלף את האקדח, נכנס לתוך רכב המנוחה וירה לעברה חמש יריות ממרחק קצר מאוד בכוונה לגרום למותה. מיד לאחר מכן הוא הצמיד את הקנה של האקדח לסנטרו וירה ירייה אחת.
בעקבות הירי בכר נהרגה במקום. הנאשם טופל על ידי פרמדיקים שהוזעקו לזירה והובהל למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם עבר ניתוח ואושפז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם עד 15 בינואר. כתב האישום מייחס לו רצח בנסיבות מחמירות ועבירות נשק.
שני, מנהלת בחברת אופנה, הוטרדה על ידי ג'ומעה במשך שנים. מקורביה סיפרו כי היא התלוננה נגדו כמה פעמים במשטרה וביקשה להרחיק אותו ממנה, ואף לוותה על ידי עמותה בניסיון להתמודד עם המצב. "הוא היה מגיע אליה, שולח לה עם שליחים מתנות, היה מציק לה בכל מקום. היו לה היעדרויות מהעבודה בעקבות המקרים האלה. היא ביקשה לצאת מהבית של ההורים ויום אחד הוא פשוט דפק לה בדלת", סיפרו. לדבריהם, שני פחדה מאוד ממנו וידעה כי הוא עלול להזיק לה: "כמה שנים טובות שהוא רודף אחריה ומטריד אותה, היא חששה ממנו מאוד ובסוף הנורא מכל קרה".
4 צפייה בגלריה
משטרת מחוז חוף סיימה את פיענוח החקירה נגד תושב סולם החשוד ברצח שני בכר
משטרת מחוז חוף סיימה את פיענוח החקירה נגד תושב סולם החשוד ברצח שני בכר
התנגש ברכבה של בכר
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
משטרת מחוז חוף סיימה את פיענוח החקירה נגד תושב סולם החשוד ברצח שני בכר
משטרת מחוז חוף סיימה את פיענוח החקירה נגד תושב סולם החשוד ברצח שני בכר
ואז הגיע לרכב וירה בה חמש פעמים
(צילום: דוברות המשטרה)
ממשפחת בכר נמסר: "אנחנו המומים ושבורים על כך ששני נעקרה מאיתנו על ידי הרוצח השפל והמתחזה בשיא חייה, כשרוח הנעורים עוד מפעמת בה. החיים שלנו נעצרו מאז ושום דבר לא יחזיר לנו אותה. אנחנו מצפים מהפרקליטות שהרוצח יקבל את העונש הקשה ביותר, ולא פחות, כדי להעביר את המסר ולהרתיע אנשים כמוהו מלעשות את המעשה הנפשע שעשה. אנחנו נגיע לכל הדיונים על מנת להזכיר למפלצת את מעשיו וכדי שבית המשפט יגזור עליו את העונש המירבי".
עו״ד תומר קסלסי שמייצג את משפחת בכר מסר: "כתב אישום חמור מאוד, כולי תקווה שהפרקליטות תמשיך באותו קו ויחמירו עם עונשו. המשפחה כואבת את האסון הגדול ולא נרפה עד שהנאשם יקבל את עונשו החמור ויישב שנים ארוכות בכלא. שני נרצחה על ידי רוצח נתעב. כתב האישום חמור וכשייחל המשפט יתברר מה היא עברה".
עו"ד יוסף שלהבי, שמייצג את הנאשם, מסר: "היום הוגש כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגדו. הוא נפצע באופן קשה ושוהה במתקן שבו הוא מקבל טיפול רפואי. נלמד את התיק. אנחנו משתתפים בצערה של המשפחה. הלקוח שלי לא זוכר מה קרה באותו יום שבו אירע האירוע".