פעילי ימין חסמו אמש (שני) לתנועת כלי רכב את צומת תל יוסף בכניסה לקיבוץ עין חרוד שבעמק יזרעאל, ואפשרו מעבר רק למי שהצהיר שהוא תומך במהפכה המשפטית. טלי (66) וניב (68) בשור, תושבי הקיבוץ, נאלצו לעבור "סלקציה" בכביש הכניסה למקום מגוריהם. "מעולם לא האמנתי שאקלע לסיוט כזה בכניסה לבית, זה התסריט הכי שחור שיכולתי להעלות על הדעת, שמישהו יעז לעצור אותי, לשלול ממני את הנסיעה הביתה ולדרוש ממני הכרזת תמיכה מצולמת ברפורמה", סיפרה טלי. המשטרה פתחה בחקירה.
חוסמי הצומת תיעדו את מעשיהם והעבירו אותם בשידור חי ברשת חברתית תוך צילום פניהם של הנהגים. לאחת מהנוסעים שעמדו בצומת אמרו: "אם את לא רוצה לפתוח את החלון תמתיני ותיזהרי לעבור עם האוטו שלך". לאישה אחרת אמרו: "כמו שעשיתם באיילון, ככה גם אתם תרגישו, הבנת?". מצלם הסרטון אמר: "אנחנו נראה לקיבוצניקים שאנחנו פה בעלי הבית", ואחרים שרו "שיישרף לכם הכפר".
בשור היא נכדתו של חיים שטורמן, ממייסדי הקיבוץ, שנהרג ב-1938 כשרכבו עלה על מוקש. היא הצליחה לעבור את החסימה רק לאחר זמן ממושך של המתנה. "זה נועד להשפיל אותי מבלי שהם יודעים מה דעותיי ומה הרקע שלי, מעולם לא היה בעמק אירוע כזה. יצאתי נסערת, פגועה ומודאגת מהקרע שנוצר בתוך העם שלנו", אמרה.
1 צפייה בגלריה
טלי בשור
טלי בשור
בשור. "זה היה מאוד קרוב לאלימות פיזית, חששתי שיפגעו בבעלי"
ניב בשור סיפר: "נסענו בכביש ופתאום היה פקק ארוך של כ-700 מטרים מהצומת. התנועה לא זרמה בכלל ועברנו את המרחק הזה בשעה ורבע, לא היה לי מושג למה אנו תקועים, אולי תאונה אולי עבודה בכביש, ואז סוף סוף הגענו לצומת והיינו אמורים לפנות ימינה הביתה".
טלי בשור תיארה את שאירע: "בצומת עמדה מכונית עם גרר ורמקול ענק עליה שהשמיע מוזיקה וחסמה חצי מהמעבר ואת החצי השני חסמו אנשים שלא זיהינו ולא אפשרו לנו להמשיך ולנסוע הביתה. רכז הביטחון של הקיבוץ הגיע ואמר שזה הבית שלנו והם התעקשו לא לתת לנו להיכנס.
"הם קראו לבחור שניהל את המחסום והוא דרש ממני להגיד שאני בעד הרפורמה, לא הסכמתי להגיד ולא הגבתי, ואז הוא סימן להם שישחררו את הרכבים. ניצלתי את ההזדמנות ומיהרתי להגיע הביתה, לא לפני שהם הלמו לי על הרכב. זה היה מאוד קרוב לאלימות פיזית, דאגתי מאוד כשבעלי יצא מהרכב, חששתי שיפגעו בו, ראיתי מצידם שנאה בעיניים, בעוד שניסיתי לדבר איתם יפה, והם ממש שידרו אלימות וכוחנות, הם הבינו שאם אני פונה ימינה אז אני בסלקציה, אני מהקיבוץ", שיתפה בשור.