ליבנת ניזרי, דוברת עיריית רמת גן היוצאת, הייתה במשך שנים רבות יד ימינו של ראש העירייה כרמל שאמה הכהן ואשת סודו. היא ליוותה אותו עוד מימיו בכנסת וליוותה אותו בקמפיין הבחירות, בכניסתו ללשכת ראש העיר ובכהונתו. ניזרי עזבה באחרונה את תפקידה, מה שגרם להרמת גבות אצל רבים - וכעת מגיעה גם תביעה על סך של יותר מ-700 אלף שקל, שאותם תובעת ניזרי מהעירייה ומשאמה הכהן, שלטענתה חוותה "התעמרות והתעללות לשמה".
1 צפייה בגלריה
כרמל שאמה הכהן
כרמל שאמה הכהן
ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן. בעירייה טוענים: "תביעה מניפולטיבית"
(צילום: תומי הרפז)
בכתב התביעה תואר כי ניזרי הייתה נאמנה כמעט באופן עיוור לראש העיר, הגיעה לדיונים ליליים, לעיתים עם בתה הקטנה, תמכה בו בשעה שתחקירים רבים פורסמו נגדו ואף קיימה פגישות בעניינים החורגים מתפקידה כדוברת. בתביעה נטען בין השאר כי ניזרי שילמה מכיסה 60 אלף שקל על קידום פוסטים בפייסבוק לפני שניתן אישור הגזברות לכך.
במרכז התביעה עומד סיפור שלטענת ניזרי פגע בפרטיותה ובשמה הטוב באופן קשה. במסגרת האירוע, שהתקיים לכאורה ב-2020, שאמה הכהן הגיע ברכב ראש העיר בליווי נהגו האישי ועוזרותיו לביתו של בן זוגה של ניזרי, במטרה להוכיח שהוא נפגש עם נשים אחרות. לפי כתב התביעה, כשאישה נכנסה לבית - נכנסה העוזרת של שאמה הכהן ותיעדה את בן הזוג עימה - והתמונה פורסמה בקבוצת ווטסאפ ברמת גן.
"מדובר בהתנהלות מחפירה, מבישה ופוגענית", נכתב בכתב התביעה, שבו נטען כי ניזרי חוותה "התעמרות שיטתית, ניכור, האשמות שווא ופשוט התעללות לשמה".
מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "מדובר בתביעה מניפולטיבית וחסרת כל בסיס עובדתי או משפטי. הגם שהתובעת הפגינה חוסר מקצועיות ומוסר עבודה ירוד במשך תקופה ממושכת, תוך התנהלות בעייתית בלשון המעטה, ועל אף שלמרות זאת עיריית רמת גן נהגה בה במידה רבה של חסד ורחמים, בחרה התובעת לפעול כנגד העירייה. מדובר בניסיון סחיטה נואש של כספי ציבור אשר אינם מגיעים לתובעת ואנו בטוחים שכך גם יפסוק בית הדין".
עו"ד אוהד מחרז, שמייצג את ליבנת ניזרי, מסר: "כתב התביעה הוא חמור, אף בשים לב לזהות הנתבעים ומדבר בעד עצמו. בניגוד לכרמל שאמה-הכהן, לא ניגרר להכפשות תמוהות וחסרות כל שחר, בשים לב לכך שבמשך שנים הגברת ניזרי הייתה יד ימינו (ובתקופה זו, מן הסתם, היא הייתה עובדת נהדרת לשיטתו של שאמה) וניתן לבית הדין לבחון את הדברים ולעשות צדק".