שלומי זיו (40), שמתגורר במושב אלקוש שליד מעלות, עבד כסדרן במסיבה ברעים. הוא הגיע לשם עם שני חברים שנרצחו, אבל גורלו של שלומי עדיין לא ברור - 12 יום מפרוץ המלחמה. למשפחתו נאמר כי ייתכן שנחטף - אבל המסקנה לא חד משמעית. אלמוג מאיר ז'אן בן ה-21 הגיע גם הוא למסיבה עם חבריו, ונחטף לעזה. על חטיפתו למדו בני משפחתו מסרטון בטלגרם.
2 צפייה בגלריה
שלומי זיו
שלומי זיו
שלומי זיו. "הוא התנשף ורץ, ומאז נותק הקשר"
(באדיבות המשפחה)
אחותו של שלומי זיו, עדי, סיפרה ל-ynet כי הוא הגיע לדרום כבר יומיים לפני המתקפה - ביום חמישי - כחלק מההפקה. "הוא נסע עם שני חברים, והיה חלק ממערך האבטחה שם, אבל לא נשא נשק. ב-7:30 בבוקר קיבלתי ממנו טלפון, הוא אומר 'הכול בסדר. רציתי לעדכן שיש חדירת מחבלים, בטח תשמעו על זה. אני בפקק ומחכים שישתחרר. מזל שלא הגיע אלינו'. לא דאגתי יותר מדי. לא הבנו אז את גודל האירוע ואת כמות המחבלים. אמרתי 'שמור על עצמך'", שחזרה האחות עדי.
רויטל, אחותה, התקשרה לשלומי ב-8:15. "הוא אמר לה 'אחזור אלייך' ושמעה שהוא מתנשף ורץ. מאז נותק הקשר איתו", היא אמרה. "ביום השביעי הגיע גורם מוסמך לאשתו של שלומי - מירן - ואמר לנו שהוא ככל הנראה חטוף. לא עדכנו אותנו אם זה חד משמעי, וגופתו לא אותרה. לא ידעו לומר מה מצבו. אנחנו מקווים שהוא בסדר".
שלומי הגיע למסיבה כאמור עם שני חברים. "שניהם לא שרדו ונרצחו. אביב אליהו ז"ל וג'ייק מרלו ז"ל. אביב הוא בן הדוד של גיסתי, וג'ייק הובא למנוחות בלונדון. הוא היה עולה חדש ואחי אימץ אותו, והוא הפך לבן בית", היא סיפרה. "אנחנו מחכים ומתפללים לחזרתו. מקווה שאלוהים ישמור על החיילים שלנו שיחזרו משם. המציאות בלתי נתפסת. אנחנו מאמינים שהמדינה עושה הכול להחזיר את הילדים הביתה".

"אתקשר כל חצי שעה"

אלמוג מאיר ז'אן תכנן להתחיל לעבוד במקום עבודה חדש למחרת המסיבה ברעים. "הוא היה במסיבה ויצר קשר עם אמא שלי בשעה 7:45. הוא אמר לה 'אמא יורים עלינו. אני מחפש מחבוא. הכול בסדר, אני אוהב אותך, אתקשר כל חצי שעה'. מאז, הוא לא דיבר איתנו והייתה לנו הרגשה לא טובה", סיפרה גאות, אחותו של אלמוג.
2 צפייה בגלריה
אלמוג מאיר ז'אן
אלמוג מאיר ז'אן
אלמוג מאיר ז'אן. משפחתו מחכה לכל בדל מידע

לדבריה, "פרסמנו בקשת עזרה ברשתות החברתיות לאחר שעקבותיו נעלמו. בשעה 11:00 כבר קיבלנו סרטון שהוא בתוך חדר נטוש, אזוק בידיו ומפוחד עם ארבעה צעירים נוספים. גילינו דרך הטלגרם שהוא נחטף. זה מאוד קשה. הייתי בבית, לא רציתי לספר לאמא שלי אבל היא כבר קיבלה את אותו תיעוד ממישהו אחר".
גאות הוסיפה כי "מאז אנחנו בעינוי שנמשך 11 ימים. ביום שני הייתה קצינת קישור מטעם הצבא שהודיעה שהוא חטוף. היא באה אלינו כל יום מאז ומעדכנת אותנו. אין לנו בדל מידע לגביו. אנחנו מנסים להתאחד כל המשפחות, זה מאוד עוזר. היומיים הראשונים היו מאוד קשים ולא ישנו בלילות. הראש רק עבד ובכה. הבנו שאנחנו צריכות להילחם מול הממשלה ולהעלות את המודעות, לספר את הסיפור האישי שיחזור".

"אלמוג היה צריך צריך להתחיל עבודה ביום ראשון בחברת תקשורת, ותכנן טיול בדרום אמריקה - ואז ללמוד. הסרטון שהפיץ חמאס של מייה נותן איזו תקווה, אנחנו מחכים לאיזה בדל מידע שהוא חי, זה תמיד מהדהד אם הוא חי ונותן תקווה שלא פוגעים בהם".