3 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה לילדים בירושלים
בדיקות קורונה לילדים בירושלים
בדיקות קורונה לילדים בירושלים
(צילום: AFP)
מספר הילדים המאושפזים בבתי החולים עשוי להיות אחד המדדים המשמעותיים באשר למדיניות ולהחלטות שיתקבלו בגל האומיקרון. ואולם, ברקע התחזיות לגל תחלואה של ילדים, עולה מבדיקת ynet כי מרבית הילדים שמאושפזים מתמודדים עם מחלה קלה בלבד. עוד עולה כי רבים אובחנו חיוביים לקורונה רק אחרי הגעתם לבתי החולים, והם עדיין נכללים בספירה הרשמית.
לפי הנתונים שפרסם משרד הבריאות אתמול (יום ד'), בבתי החולים מאושפזים כעת 54 ילדים בלבד במחלקות הקורונה. בסורוקה בבאר שבע למשל, בית החולים המרכזי הגדול בדרום הארץ, כלל לא מאושפזים כרגע ילדים חולי קורונה. בברזילי באשקלון מאושפזים שלושה - כולם במצב קל וכך גם בבית החולים אסותא באשדוד: שלושה בלבד, כולם במצב קל.
3 צפייה בגלריה
הפצועים קשה מהדקירות ברהט מובלים לטיפול בבית חולים סורוקה
הפצועים קשה מהדקירות ברהט מובלים לטיפול בבית חולים סורוקה
סורוקה. אין אשפוזים של ילדים עם קורונה
(צילום: בראל אפרים)
בקפלן ברחובות מאושפזים שניים, אחד מהם הגיע לבית החולים מסיבה אחרת שלא קשורה לקורונה, אך לא ניתן לקבוע זאת בוודאות. באסף הרופא בצריפין שישה ילדים עם קורונה – כולם הגיעו לבית החולים מסיבות אחרות ואומתו עם קורונה. בוולפסון בחולון כלל לא מאושפזים ילדים עם קורונה ובשיבא בתל השומר מאושפזים בסך הכול חמישה ילדים וסיבת האשפוז של כולם אינה קורונה. מתוך החמישה, אחד מתמודד עם ריבוי של מחלות רקע.
באיכילוב בתל אביב ארבעה ילדים מאומתים בלבד ומתוכם תינוק שמאושפז בשל חום, כפי שמחייב הפרוטוקול. שלושת האחרים מאושפזים מסיבות שאינן קורונה. בשניידר בפתח תקווה, אחד מבתי החולים הגדולים לילדים בישראל, שלושה מאומתים מתוכם אחד עם דלקת שריר הלב, ילד נוסף שמתמודד עם מחלה אונקולוגית וילד נוסף שהגיע לבית החולים בעקבות תאונה.
3 צפייה בגלריה
בית החולים איכילוב בתל אביב
בית החולים איכילוב בתל אביב
איכילוב. ארבעה ילדים מאומתים מאושפזים
(צילום: דנה קופל)
בלניאדו בנתניה ילד אחד שמתמודד עם וירוס נשימתי ובמקביל אובחן גם עם מחלת רקע. בהלל יפה בחדרה, רמב"ם בחיפה, זיו בצפת, פוריה בטבריה ולגליל המערבי בנהריה – לא מאושפזים ילדים עם קורונה. בבית החולים העמק בעפולה מאושפזים שלושה ילדים, שניים מתוכם בשל מחלת הקורונה, ואחד מסיבות אחרות שנמצא חיובי לקורונה.
יש להדגיש כי המגמה עלולה להשתנות, אך במערכת הבריאות ציפו בשלב הנוכחי למספרים גבוהים הרבה יותר של ילדים מאושפזים בבתי החולים. החשש המרכזי שהטריד את משרד הבריאות: נתונים ממדינת ניו יורק בארה"ב שמצביעים על שיעורי אשפוז גבוהים של ילדים במדינה.

"לא היה כתוב שהם מאוד חולים"

"על פי הנתונים האחרונים שהיו בשבוע שעבר והיו רלוונטיים לעד לפני חמישה ימים, ראינו שבמדינת ניו יורק כולה היו מאושפזים 500 ילדים", מסבירה ד"ר אפרת הרלב, מנהלת בית החולים שניידר. "המספר 500 הוא אמנם אבסולוטית נשמע גבוה אבל מדובר על 500 מתוך 20 מיליון תושבי מדינת ניו יורק ולא היה כתוב בשומקום שהם היו מאוד חולים. חלקם היו גם עם מחלות כרוניות ויש לציין שהנוהג בארה"ב הוא שלכל חולה יש לקחת בדיקת קורונה. לכן ברור שזה נשמע המון אך מצד שני המשמעות של זה היא לא מאוד רבה".
לדברי הרלב, "מצד אחד, בית החולים שלנו, שהוא בית חולים לילדים, נערך על פי התחזיות הקודרות ביותר מבחינת מקום, הצטיידות, מקום להורים ומבחינת הצוות שלנו. אנחנו ערוכים לזה, אבל כפי שזה נראה כרגע, התקווה הגדולה שלנו היא שאנחנו לא נראה הרבה ילדים. אם יש היערכות שמבחינתנו היא יותר משמעותית, היא דווקא ליום שאחרי. כלומר, ראינו בגלים הקודמים שהיו ילדים שהיו ללא סימפטומים, שבאמת פיתחו לונג קוביד או פוסט קוביד ואנחנו לא רוצים לפספס אותם, כמובן תסמונת פימס שמופיעה אחרי החשיפה.
"בינתיים לא ראינו אותם אבל יכול להיות שזה עוד מוקדם ונראה אותם בהמשך. הדבר שאנחנו בעיקר שמים עליו דגש כרגע, זה להעביר להורים ולילדים מסר שהוא משמעותי לא פחות. אנחנו כן יודעים שהחיסון יעיל גם לילדים. עם זאת, אנחנו רואים תוך כדי שאנחנו נמצאים בגל הזה – שרוב הילדים לא חולים קשה. צריך להרגיע קצת את הילדים, לפני הכול. אנחנו נמצאים ב-50 אלף מאומתים כל יום. ישנם הרבה מאוד ילדים מאומתים ונכון להיום אנחנו לא רואים ילדים חולים במצב קשה, אז כדאי קצת להוריד את הדאגה".