חברת הכנסת שרן השכל נדרשה אחר הצהריים (יום שלישי) לרדת מדוכן הנואמים במליאה, אחרי שעלתה אליו עם בתה התינוקת. השכל, שהייתה אמורה להציג הצעת חוק לתיקון פקודת המועצות המקומיות, תקפה את יו"ר הכנסת אמיר אוחנה - ומסרה כי "עצוב שיו"ר הכנסת, שיש לו שני ילדים בבית, בוחר למנוע מאישה עם ילדים מלעלות לדוכן המליאה ולהציג את הצעת החוק כמו כל חבר כנסת".
השכל טוענת כי היו"ר התורן אריאל בוסו התייעץ עם לשכת יו"ר הכנסת אוחנה, שלו שיקול הדעת בנושא, ונאמר לו שהדבר אסור. לפי התקנון, חבר כנסת לא יכול להיות על דוכן המליאה עם עוד מישהו שאינו ח"כ - אבל אין בתקנון התייחסות לילדים. השכל הסכימה לדבר מהעמדה בצד, אבל זה לא ניתן לה.
לדבריה, "אני מביאה את הבת שלי לעבודה לא בשביל פרובוקציות ולא בשביל לייקים, אלא כי אני אמא ואני רוצה לשלב בין האימהות שלי לקריירה, כמו כל אמא במדינת ישראל. מהיום הראשון זה דבר שאני מתעקשת ללכת איתו בגאון וללא בושה, לא להסתיר או להתבייש באמהות שלי, אלא להוכיח לנשים באשר הן שאפשר וצריך לנרמל את האמהות בכל מקום, גם בכנסת ישראל".
"למעשה, אין שום תקנה בתקנון שמונעת מאישה לנאום במליאה עם תינוק, זה נתון לשיקולו הבלעדי של יו"ר הכנסת, שעשה היום החלטה עצובה, והאמת משפילה ונוראית כלפיי כאמא", הוסיפה השכל. "מה שהבינו בפרלמנטים אחרים כנראה ייקח עוד זמן רב בישראל".
1 צפייה בגלריה
 שרן השכל ובתה
 שרן השכל ובתה
השכל ובתה במליאה. "יש גם אימהות עובדות"
(צילום: ערוץ הכנסת)
במליאה, הסבירה ח"כ השכל ליו"ר התורן בוסו שניסתה "לשים את הילדה בעגלה וזה לא עבד. אם הייתי יכולה לסיים את הנאום, זה לא ארוך וזה היה כבר מאחורינו". ח"כ בוסו אמר לה שהוא כבר היה יורד מהדוכן. "היועצת המשפטית אומרת שאי אפשר, את יודעת שאני כבול לכללים והם ברורים".
ח"כ השכל מחתה על ההחלטה, ואמרה: "אתה לא יכול למנוע מחברת כנסת להציג את החוק שלה. בסוף הילדים הם חלק מאיתנו. אין מה לעשות, יש גם אימהות שבסוף הן גם עובדות והן גם אימהות וצריך לאפשר להן , אפשר לעשות את ההחרגה".
"חברת הכנסת השכל נשמח שתרדי מהדוכן אנחנו רוצים לכבד את הבת שלך", סיכם בוסו. "אנחנו מנהלים דיון לא נעים ובוודאי זה לא אישי. אז אין מה לעשות יציג את ההצעה ח"כ ואטורי".
פורסם לראשונה: 19:08, 27.06.23