האם הבחירות במושבה הקטנה מגדל שלשפת הכינרת יוכרעו בגלל "קנדי"? אנשי ועדת הבחירות המרכזית יצטרכו לדון בסוגייה המטלטלת את המושבה השלווה. בבחירות המקומיות למגדל התמודדו שני אנשי המושבה על ראשות המועצה. ראש המועצה נתנאל אלפסי שקיבל 601 קולות ויריבו רוברט קנדי אמרוסי שקיבל 598 קולות. שלושה קולות בדיוק, כך הסתבר, נפסלו. הסיבה: הבוחרים, שהצביעו במעטפות כפולות, לא ציינו את שמו האמצעי של אמרוסי - קנדי.
"במסגרת ספירת הקולות התברר שההפרש בין שניהם עומד על שלושה קולות בלבד. במסגרת ספירת המעטפות הכפולות שנערכה אתמול, נמצאו בדיוק שלושה קולות שניתנו למרשי ואשר עליהם נכתב 'רוברט אמרוסי'", תיארו עורכי הדין עמיחי ויינברגר ועדי סדינסקי, שמייצגים את המועמד.
1 צפייה בגלריה
האם הבחירות במושבה מגדל תוכרענה בגלל קנדי?
האם הבחירות במושבה מגדל תוכרענה בגלל קנדי?
החיילים שכחו לכתוב את שמו האמצעי, קולם נפסל - והמועמד מערער
(צילום: RONALDO SCHEMIDT / AFP)
"מעיון בפרוטוקול ועדת הקלפי עולה כי אחד מחברי ועדת הקלפי ביקש לפסול את פתקי ההצבעה האלה. לעומתו, יו"ר וועדת הקלפי ושני חברי וועדה נוספים התנגדו לפסילה בטענה כי שמו הפרטי ושם המשפחה אכן מופיעים בבירור וכי כוונת הבוחר ברורה לחלוטין". בשלב זה, ציינו, התערבה מנהלת הבחירות במקום - סיגל בן עוז - יחד עם מזכירת הוועדה. השתיים קבעו כי הפתקים הללו ייפסלו משום שהשם שהופיע בהם חסר את שמו האמצעי של המועמד.
"בשל ההתנגדות של שלושה חברי הוועדה לפסילת שלושת הפתקים, החליטה מנהלת הבחירות להתייעץ עם מנהל הבחירות האזורי ואף הוא אמר לה כי אם השם האמצעי אינו מופיע בדיוק הרי שהפתקים פסולים. יובהר כי מנהלת הבחירות נטלה לעצמה סמכות שלא ניתנה לה בדין, שעה שרוב חברי הועדה סברו שיש לקבל ולאשר את הפתקים", כתבו עורכי הדין בפנייתם לווועדת הבחירות.
"יודגש ויוער כי המדובר במעטפות של חיילי צה"ל שטרחו והצביעו בבסיסים ולא מן הנמנע אף בתוך רצועת עזה, כאשר פסילה שלא כדין של הצבעתם חוטאת לכל מטרת והיגיון הליך הבחירות וזכות ההצבעה של בעלי הזכות לבחור, צדקו חברי ועדת הקלפי שיש לראות בפתקים פתקים כשרים".
לדברי עורכי הדין המייצגים את אמרוסי "ברור ולא יכול להיות חולק כי 3 הבוחרים אשר כתבו על פתקי ההצבעה 'רוברט אמרוסי' התכוונו להצביע למרשי ולא יכול להיות כל ספק או חולק בעניין, כמו גם אין כל אפשרות לבלבול או הטעייה בנושא, אשר על כן כבר בנוקדה זו מתבקשת מנהלת הבחירות להשיב את העניין באופן מידי לוועדת הקלפי ולהורות על כינוסה המיידי לשם תיקון הטעות שנעשתה ע"י מנהלת הבחירות בקביעתה כי הקולות פסולים".
מקורב למועמד שנפסל אמר ל-ynet כי "לא יעלה על הדעת שבגלל השם 'קנדי' יפסלו קולותיהם של שלושה חיילים, הרי ברור לכל אחד שהם רשמו את השם המלא והתכוונו למועמד הזה, שלושה חיילים שעשו מאמץ רב כדי להצביע, ולא ראוי ולא מוסרי לשלול מהם את זכות הבחירה".