הרשויות בספרד דיווחו בצהריים (יום ד') על אירוע חריג בנמל התעופה אל-פראט של ברצלונה, שבמסגרתו מטוס נוסעים בטיסה מסחרית ממרוקו לטורקיה נאלץ לבצע נחיתת חירום – ו-28 בני אדם, שכנראה ביקשו להסתנן לספרד, ברחו ממנו בריצה אל המסלולים. 14 מהם נתפסו, אבל לפי דיווחים החיפושים אחרי 14 האחרים נמשכים.
3 צפייה בגלריה
ספרד ברצלונה נמל התעופה אל פרט אל פראט
ספרד ברצלונה נמל התעופה אל פרט אל פראט
היולדת בכלל לא יולדת. נמל התעופה אל פראט, ארכיון
(צילום: DFH Photo / Shutterstock.com)
לפי הדיווחים מספרד, האירוע התרחש בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר: אחת הנוסעות במטוס, הנמצאת בהיריון, העמידה פנים שהיא עומדת ללדת, ונראה כי בשל כך נאלץ הטייס לבצע נחיתת חירום. במטוס של חברת "פגסוס", שהיה בדרכו מקזבלנקה לאיסטנבול, היו 228 נוסעים. כששני נציגים של כוחות הביטחון וגורמי הרפואה הגיעו למטוס והדלת שלו נפתחה פרצו לפתע 28 מהנוסעים החוצה וברחו בריצה. בהמשך גילו הרופאים כי האישה ההרה כלל אינה עומדת ללדת ואין לה צירים, והיא נעצרה.
האירוע ליד ברצלונה היום בצהריים מזכיר אירוע דומה למדי שהתרחש בנובמבר אשתקד, גם כן בטיסה ממרוקו לטורקיה: באירוע ההוא גרמה קבוצת נוסעים לנחיתת חירום בפלמה דה מיורקה, אחרי שאחד מהם העמיד פני חולה סוכרת שחש ברע. כשהמטוס נחת ניצלו 22 מהנוסעים דלת פתוחה כדי להימלט מהמטוס לשטח ספרד. רובם היו מרוקנים, ואחד מהם פלסטיני. ארבעה מהנוסעים שנמלטו אז לא נמצאו עד היום.

אחרי האירוע ההוא, בבית החולים גילו הרופאים כי "חולה הסוכרת" בריא לגמרי, והוא הודה כי שיקר בנוגע למצבו הרפואי. מיד אחר כך הגיש בקשה למקלט. בספרד דווח אז כי החוקרים חושדים שמבצע הבריחה תוכנן ברשתות החברתיות: הם גילו קבוצת פייסבוק בשם "ברוקלין" שנוצרה על-ידי צעירים מרוקנים, ושבה נקראו אנשים הרוצים להגר לאירופה להתגייס לנסיעה במטוס, באופן התואם למדי את מבצע הבריחה שיצא לפועל בפלמה דה מיורקה.
חברים בקבוצה כתבו כי הם מחפשים כ-40 איש לצורך "תוכנית" שבמסגרתה יזייף אחד הנוסעים מחלה כדי לגרום למטוס לנחות בספרד, ונוסע אחר יהיה מצויד ב-GPS כדי לוודא שההתחזות תיעשה בזמן הנכון. שאר השותפים היו אמורים לדרוש בתקיפות להנחית את המטוס אם הקפטן יסרב לעשות זאת, כדי להגיש טיפול לאיש ה"חולה".
3 צפייה בגלריה
ספרד נמל תעופה פלמה דה מיורקה קבוצת נוסעים מ מרוקו ברחו מ מטוס מסתננים מהגרים המטוס שנחת נחיתת חירום
ספרד נמל תעופה פלמה דה מיורקה קבוצת נוסעים מ מרוקו ברחו מ מטוס מסתננים מהגרים המטוס שנחת נחיתת חירום
המטוס שהונחת בנובמבר 2021. התוכנית הייתה לצייד את אחד הנוסעים ב-GPS
(צילום:EPA)
3 צפייה בגלריה
ספרד נמל תעופה פלמה דה מיורקה קבוצת נוסעים מ מרוקו ברחו מ מטוס מסתננים מהגרים
ספרד נמל תעופה פלמה דה מיורקה קבוצת נוסעים מ מרוקו ברחו מ מטוס מסתננים מהגרים
בפייסבוק הסבירו: "הנוסעים ידרשו לנחות". נמל התעופה בפלמה דה מיורקה
(צילום:EPA)
ספרד, נזכיר, היא אחד משערי הכניסה הראשיים של מהגרים בלתי-חוקיים מאפריקה לאירופה, אבל בדרך כלל המסתננים אליה עושים זאת דרך הים או דרך סאוטה ומלייה, המובלעות היבשתיות של ספרד בצפון אפריקה, בגבול עם מרוקו.