1 צפייה בגלריה
פעילות בגן ילדים באשקלון
פעילות בגן ילדים באשקלון
צהרון, ארכיון
(צילום: סיון מטודי, דוברות עיריית אשקלון)
הנהגת ההורים הארצית דורשת מראשי משרדי החינוך והאוצר להמשיך לסבסד צהרונים לילדים המתגוררים ביישובים המשויכים לאשכולות סוציו-אקונומיים 5-4, לפחות עד סוף שנת הלימודים.
במכתב ששלח למנכ"לית משרד החינוך דלית שטראובר, מנכ"ל האוצר רם בלניקוב ולממונה על התקציבים יוגב גרדוס, ציין יו"ר הנהגת ההורים מירום שיף כי הפסקת הסבסוד תקשה על המשפחות.
מדובר בסבסוד בסכומים של 50 עד 250 שקלים לילד באשכולות אלו, שהוענק על-ידי הממשלה הקודמת במסגרת התוכנית הכלכלית להפחתת יוקר המחייה, שתוקצבה עד סוף שנת 2022.
במכתב לראשי האוצר והחינוך ציינה הנהגת ההורים הארצית כי יוקר המחייה "פוגע אנושות בכולנו, ובפרט בהורים והילדים המתגוררים ביישובים אלו". הם ציינו בנוסף כי "הרשויות באשכולות אלו לא יוכלו לשאת בהפרשים לסבסוד הצהרונים והמשמעות המיידית היא שהורים רבים ייאלצו לוותר על שירות חיוני זה, ויישארו ללא מענה עבור ילדיהם, כשהם יוצאים לעבוד למחייתם.
"אנו מצפים מכם שלא להמתין לכניסתם של שרי הממשלה לעומק הדברים, מאחר ועתה נכנסו לתפקידם, בכדי להכריע בסוגיה חשובה זו, ולדאוג כבר עכשיו להמשך הסבסוד, כאמור, לפחות עד לסיום שנת הלימודים תשפ"ג".